Genial Cleanser Foaming från det svenska varumärket ALLÉL har vunnit Sthlm Beauty Week Award 2021 i kategorien ”Bästa rengöring/mousse”

ALLÉL vinner pris för bästa rengöring/mousse

Skumrengöringen ”Genial Cleanser Foaming” från det svenska varumärket ALLÉL har vunnit Sthlm Beauty Week Award i kategorin ”Bästa rengöring/mousse”. Grundare och hudläkare Dr. Anne Wetter säger att hon är glad och tacksam för att serien, och rengöringsmoussen, får den uppmärksamhet den förtjänar.

Juryn från Sthlm Beauty Week har följande goda ord att säga om rengöringen:
“En proffsig mousse fullpackad med aktiva superingredienser som tar rengörningen till nya höjder. Sammansättningen av niacinamid och hyaluronsyra i kombination med aloe vera lämnar huden ren, mjuk och känns nästan som ny. En genomtänkt produkt både gällande innehåll, doft och utseende där tankarna går direkt till en lyxig klinik med proffsig personal.”

Kändisfavorit

– Jag är så glad och tacksam att den här serien, och nu rengöringsmoussen, får den uppmärksamhet den förtjänar. Den passar alla hudtyper och har varit till stor hjälp för alla mina patienter med känslig hud som t.ex. rosacea, eksem eller akne, säger Dr. Anne Wetter.

Tillsammans med docent Dr. Elisabet Hagert har den välrenommerade hudläkaren utvecklat ALLÉL. Under 2021 fick varumärket utmärkelsen ”Skincare Range of The Year” i svenska skönhetsreaktörerna.se Beauty Oscars. ALLÉL har dessutom blivit en favorit bland hollywoodprofiler som Dua Lipa, Laura Carmichael och Malin Åkerman, efter sin medverkan på Oscarsgalan 2018.

En superprodukt

ALLÉL är skräddarsyd DNA-baserad hudvård med banbrytande hudvetenskap som identifierar hur genetiska markörer bidrar till individuellt åldrande genom en DNA-analys. Produkterna har tagits fram i över tio år. Rengöringsmoussen är en av produkterna som passar alla, oavsett hudtyp.

– En mild skummande och silkeslen cleanser som lämnar huden återfuktad och rengjord samtidigt som den bygger upp och skyddar. Noggrannt utvalda ingredienser såsom niacinamid, aloe vera och hyaluronsyra ger både fukt, skydd och verkar återuppbyggande. Ett extra plus är att den tar bort makeup, så det är den enda rengöringen du behöver! Berättar Dr. Anne Wetter.