Fullspäckat schema på Nordic APIs Platform Summit

Det är nu mindre än en månad kvar tills Nordens största API event, Nordic APIs 2016 Platform Summit, hålls i Globen, Stockholm. Än finns det biljetter kvar till både 2-dagars eventet 25-26 oktober och halvdagen med workshops den 24 oktober. Talarlistan är fullsatt, event-minglet slutsålt, och alla sponsorplatser är bokade.

– Vi är väldigt glada över att flera världsledande API-företag ser Sverige och Norden som en väldigt viktig marknad, och vill vara med och stötta Nordic APIs, berättar Stefan Nilsson, organisatör på Nordic APIs.

Stefan berättar vidare att sedan uppstarten av Nordic APIs år 2013 har intresset och efterfrågan på den här typen av konferenser bara ökat. Han förklarar att detta antagligen beror på digitaliseringen många företag står inför och en stor teknisk progressivitet.

– Det är väldigt många som jobbar med och kommer i kontakt med API:er som har ett behov av att vidareutveckla sina kunskaper inom området. Dessutom har API:er som koncept tagit fart på riktigt och blivit ett vedertaget begrepp de senaste åren.

Vilka bör komma på detta event tycker du?

– Just detta event skulle jag säga passar alla som arbetar med eller är intresserade av API:er just eftersom det finns en så stor bredd på de sessioner som kommer hållas. Dessutom kommer vi ha två olika tracks, ett affärsinriktat och ett med mer tekniskt fokus, berättar Stefan. Fram till 17 oktober kan du köpa 1 biljett och få 50% rabatt på en andra, eller köpa två biljetter och få en tredje på köpet.