Nyhet -

Dinera och prova viner i sällskap av representanter från vingården Brown Brothers

Nordic Light Hotels Light Kitchen bjuder den 25/10 till exklusiv vinmiddag i sällskap av Gail Gilbert, exportchef på Brown Brothers och Matt Turner, europachef på Brown Brothers.

På en auktion 1857 förvärvade John Brown, som tidigare hade emigrerat till Australien från Skottland via Kanada, sin första bit land i Milawa och Brown Brothers första vingård var etablerad. Idag erbjuder familjeföretaget Brown Brothers ett mycket brett utbud av kvalitativa röda och vita viner från sina vingårdar i Victoria. De har fått pris för Australiens bästa mousserande vin och räknas till Australiens klassiska starkvinstillverkare av Portvins- och Muscattyp.

Den 25 oktober finns Gail Gilbert, exportchef på Brown Brothers och Matt Turner, europachef på Brown Brothers, på plats på Light Kitchen för en exklusiv 3-rättersmiddag inklusive vinpaket. Middagen kostar endast 900:-/person och fortfarande finns några platser kvar att boka.

Brown Brothers kommer under middagen att visa Zibibbo mousserande, Everton White, Brown Brothers Chenin Blanc, Patricia Chardonnay 2008, Brown Brothers Shiraz 2010, Patricia Shiraz 2006, Orange Muscat och Flora 2010.

Om Brown Brothers
Grundat: 1889
Produktion från: Victoria
Produktion i volym: 1 000 000 lådor om 12 flaskor per år (dvs. ca 7 miljoner liter)
Vingårdsareal: Totalt 1 100 ha.
Andel av produktionen från egna odlingar: 60%
Exportandel: 25%
Status/Profil: Brown Brothers är troligen Australiens största privatägda vinproducent med 3% av inhemska marknaden. Ett rent familjeägt företag som i dag sköts av 4:e generationen John Charles Brown och hans söner Peter och Ross. Över 100 000 personer besöker firman varje år.
Webbadress: www.brown-brothers.com.au

• brown brothers