BLOW UP by JIMMY HANSEN

Utställningen av arkitekturfotografen Mattias Backström byts nu ut. Utställningen BLOW-UP by Jimmy Hansen hängs upp. BLOW-UP finns under perioden 2 april - 27 juni 2014. BLOW - UP är den andra utställningen utav totalt fyra utställningar på Nordic Light Hotel under 2014.

Nordic Light Hotel, fyra utställningar med kända fotografer och konstnärer under 2014. Utställningarna fokuserar på arkitektur, mode, stadsliv, porträtt och dokumentärt. Alla fyra utställningar kan ses under 2014 i Nordic Light Hotels lounge och restaurangen The Crooked Leg. Nordic Light Hotel erbjuder den lokala ”Stockholmaren” en evig föränderlig miljö och atmosfär.

Att vara fotograf är att se sin omgivning i bilder. Att hela tiden leta efter och fånga ögonblick, de ögonblick som skiljer sig från mängden. Materialet till BLOW-UP är från början ointressanta bilder av omgivningar. Men i händerna på en fotograf så blir materialet allt annat än ointressant. För alla sammanhang finns det bilder. Det gäller bara att se dem.– Jimmy Hansen

Utställningen kan besökas under perioden 2 april-27 juni 2014 i Nordic Light Hotels lobbymiljö och i restaurangen- The Crooked Leg.

Kontakt;

Nordic Light Hotel

Marknadschef - Veronica Fält

Tel +46 (0)70 860 32 77

Jimmy Hansen Production AB

1st Assistant Alexander Bello

Tel +46 (0)707 211 414

• fotogalleriet
  • fotograf
  • modefotograf
  • fotokonst
  • konstutställning
  • utställning
  • nattliv/nightlife
  • människor/people
  • lobby & event
  • ljusdesign/lighting design
  • exteriör/exterior
  • design

This is Nordic Light Hotel.

WITH THE HELP OF DESIGN HOTELS, WE HAVE SPENT THE LAST TEN YEARS SETTING A SWEDISH BENCHMARK IN THE CONSEPTUALIZED DESIGNER HOTEL TREND. NOW, WE ARE PROUD TO PRESENT THE REJUVENATION OF NORDIC LIGHT HOTEL THROUGH OUR VERY OWN COLOR: “THE NORDIC LIGHT WHITE”.

The technical term of Nordic Light is named after the Roman Goddess of the Dawn – Aurora Borealis. This inspired us to examine the vivid color palette of the Nordic Light even closer. We ended up developing a ‘tinted white’ based on the frequency of the light in the Northern hemisphere. The Nordic Light White brings all of this together in its own scenic world – defined by the color of fresh milk and snow. It’s the early morning sun slanting through a gap in the curtains – after a memorable night. At Nordic Light Hotel we have created a meeting place for contemporary adults and demanding misfits; honest in nature and kind in mind. A place where design is something created by us and everyone visiting us. Color is one of our definitions of luxury and color is timeless.