Anette Johansson

Ny CFO rekryteras till Nordic PM

Ytterligare förstärkning på ekonomisidan. Anette Johansson rekryteras till rollen som ny CFO för hela Nordic PM-koncernen.

Under september månad blev Anette Johansson ny CFO hos Nordic PM. Rollen fokuserar på utvecklingen av styrning och rapportering för koncernens två inriktningar; förvaltningsverksamheten Nordic PM samt serviceverksamheten Nativus AB.

Anette har en lång bakgrund av ekonomiskt ledningsarbete och har tidigare varit controllingchef på Rikshem, ekonomichef Karo Pharma och CFO på Dafo Brand. ”Nordic PM är ett spännande bolag med en tydlig tillväxtambition. Jag ser fram emot att med mina erfarenheter bidra till att accelerera denna resa”, kommenterar Anette Johansson.

”Vi är glada att inför vår fortsatta tillväxt kunna knyta till oss Anette i rollen som CFO. Nordic PM-koncernen växer kraftigt och Anettes erfarenheter av större organisationer samt hur våra kunder arbetar och deras behov är ett mycket värdefullt tillskott”, säger koncernchef och Nativus vd Johan Håkansson.