Nordic PM får nytt förvaltningsuppdrag av Tobin Properties

Nordic PM och Tobin Properties AB har ingått avtal avseende teknisk förvaltning av utvecklingsfastigheten Sprängaren 8 i Sundbyberg.

Det nya avtalet innebär att Nordic PM får ansvar för den tekniska förvaltningen av Tobin Properties fastighet Sprängaren 8, på Ekensbergsvägen 128-130 , i centrala Sundbyberg. Fastigheten är en utvecklingsfastighet med nyskapade byggrätter för bostäder och en delvis vakant kontorsbyggnad med en uthyrbar area om ca 10 000 kvm kontor och övriga kommersiella lokaler.

- Det är glädjande att ha fått förtroendet från en aktör som Tobin Properties och därmed få möjlighet att bistå dem i den intressanta uppstartsfasen och utvecklingen av fastigheten. Det ska bli spännande att på nära håll följa processen med skapande av nya bostäder och förädling av fastighetens närområde, säger Jeanette Öhrn, vVD Nordic PM.

- Vi kommer att ta ett helhetsgrepp om kvarteret avseende både bostäder, kommersiella ytor och yttre miljöer. Parallellt med den processen har vi behov av kvalificerad hjälp med den tekniska delen av förvaltningen av de befintliga byggnaderna och vårt val föll på Nordic PM, som visat goda resultat på detta område, säger Christofer Lundquist, Tobin Properties.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jeanette Öhrn, vVD Nordic PM, jeanette.ohrn@nordicpm.se, 08-406 80 03, www.nordicpm.se Christofer Lundquist, Affärsutvecklingschef Tobin Properties, christofer.lundquist@tobinproperties.se, 08-120 500 00, www.tobinproperties.se