Nordic PM får uthyrningsuppdrag i Kista av Nordika Fastigheter

Nordic PM får uthyrningsuppdrag i Kista av Nordika Fastigheter

Nordic PM och Nordika Fastigheter har ingått avtal avseende uthyrning av Nordikas vakanta lokaler i bolagets fastigheter, vilket i huvudsak avser två fastigheter i Kista.

Nordic PM får via det nytecknade avtalet i uppgift att hitta nya hyresgäster till Nordikas två kontorsfastigheter i Kista, samt i ytterligare två fastigheter belägna i Gävle och Enköping. Huvuddelen av uppdraget avser uthyrning av högkvalitativa kontorslokaler i Electra Building i centrala Kista och som är en del av Electrum – Kista Science City, samt Aura Building som är belägen på Kottbygatan 5-7, mittemot Microsofts kontor i Norra Kista.

Ytorna i Nordikas båda fastigheter i Kista utgörs företrädesvis av kontorslokaler med hög kvalitet och med en sammanlagd uthyrningsbar area om cirka 38 500 kvm. Av den totala ytan är cirka 13 000 kvm vakanta i dagsläget, vilka kan delas upp på lokaler från 150 kvm upp till 5 000 kvm. För Aura Building finns dessutom möjligheter till ytterligare expansion, genom en befintlig byggrätt för ytterligare 15 000 kvm.

- Vi är mycket glada över att ha fått Nordikas förtroende i och med detta spännande uthyrningsuppdrag. Kista är ju inne i en snabbväxande fas som det ska bli mycket spännande att få vara en del av. Med de kvaliteter fastigheterna har kommer vi att kunna leva upp till våra nya uppdragsgivares förväntningar, säger Jeanette Öhrn, vVD Nordic PM.