Uddevalla Hamnterminal.

Nordic PM hyr ut över 2 700 kvm i centrala Uddevalla

Gymkompaniet Sverige AB och Nordic PM signerar femårigt hyresavtal gällande lokalytor om över 2 700 kvm invid Uddevalla Hamnterminal.

Nordic PM inleder året med att teckna ett hyresavtal med Gymkompaniet Sverige AB avseende hela 2 761 kvm i fastigheten Koppersberg 2 i centrala Uddevalla. Avtalet sträcker sig över en femårsperiod.

Lokalytan på Kopparbergsvägen 2 ligger i det ca 170 000 kvm stora industriområdet Kasenområdet, tidigare Uddevallavarvet, strax väster om Uddevallas centrum. Här kommer Gymkompaniet bedriva e-handelslager för onlineförsäljning av gymutrustning.

"Vi ser fram emot ett långsiktigt och gott samarbete med NordicPM, i lokaler där vi kan fortsätta vår tillväxtresa under lång tid framöver", säger Gymkompaniets vd Joel Löwenberg.

Nordic PM, som hyr ut och förvaltar fastigheten på uppdrag av Företagsparken, ämnar bredda utbudet inom industri, handel samt lager och logistik ytterligare framöver. Mer information om vakanserna på området finns att hitta här.

Vi på Nordic PM är fastighetskonsulter som förvaltar och förädlar fastigheter som om de vore våra egna. Verksamheten är i huvudsak uppdelad i affärsområdena fastighetsförvaltning, lokaluthyrning, fastighetstransaktioner och analys.