Visionsbild över nya padelhallen.

Nordic PM projektutvecklar i Ängelholm, hyr ut till padelaktör

För Företagsparkens räkning hyr Nordic PM ut lokalyta för padelhall om dryga 4000 kvm inom ramen för nybyggnation. Hyresgäst är Elitpadel i Engelholm AB med flera padelprofiler i ryggen. Fortsatt utveckling av kvarteret i centrala Ängelholm planeras de kommande åren.

På fastigheten Programmeraren 1, nära Ängelholms centrum, uppförs en padelanläggning om hela 4 100 kvm. Här bistår Nordic PM med uthyrning och projektledning på uppdrag av fastighetsägande Företagsparken. Hallen beräknas stå färdig till årsskiftet och i samband med detta tillträder Elitpadel i Engelholm AB, som förhyr hela ytan på ett 10-årsavtal. Inom den nya hyresgästens organisation återfinns bland andra Pablo Figueroa, ett väletablerat namn inom padelvärlden.

Företagsparken äger även intilliggande fastigheter i Södra industriområde med utvecklingsbar mark om totalt ca 80 000 kvm. De kommande åren planeras en vidareutveckling av kvarteret, som genomförs i samarbete mellan Nordic PM och Företagsparken. Målet är att tillgodose behovet av moderna ytor för logistik, industri och ytterligare idrottsverksamhet.

- Uthyrningen till Elitpadel utgör startskottet för den fastighetsutveckling som vi tillsammans med Företagsparken planerar i området. Padel är ett växande segment och kommer att skapa ett positivt flöde. Det ger en bra grund för etablering av ytterligare aktörer inom till exempel lager, logistik och idrottsverksamhet, säger Nordic PM’s uthyrningschef Ulrica Sjölund.