Nordic PM och Cushman & Wakefield hyr ut 2 200 kvm i Solna Port

Nordic PM och Cushman & Wakefield hyr ut 2 200 kvm i Solna Port

Nordic PM och Cushman & Wakefield har gemensamt genomfört uthyrningar om sammanlagt 2 200 kvm i Solna Port vid Haga Norra för uppdragsgivaren Commerz Reals räkning. Uthyrningarna utgörs av cirka 1 500 kvm restauranglokaler till Strix Lunch och Catering, respektive cirka 700 kvm kontorsytor till Ramirent.

Strix, som även driver populära Restaurang S i Solna, kommer under hösten 2015 att slå upp portarna till en högklassig restaurang i Solna Port. Restaurangen kommer att inrymma två olika miljöer med olika menyer, för en varierande matupplevelse, samt en delikatessbutik. Restaurangen kommer att utgöra en betydelsefull del i det serviceutbud som Solna Port kommer kunna erbjuda såväl sina hyresgäster som externa besökare.

- Det är tio år sedan vi etablerade oss i Arenastaden i Solna och vi är nu glada över att få tillgång till dessa lokaler, som ger oss de perfekta förutsättningarna för att växa och fortsätta utveckla vårt koncept med hög klass på såväl mat, inredning, upplevelse och service för våra gäster, säger Carl Olov Schalander, grundare och delägare av Restaurang Strix.

– Restaurang Strix är sedan länge väldigt omtyckt i Solna. Vi valde att arbeta med dem p.g.a. deras spännande idéer och starka fokus på kvalitet. Restaurangen kommer att bli ett värdefullt tillskott till fastigheten och skapa en ny mötesplats i området, säger Martin Hoppe, Commerz Real.

Den andra uthyrningen i Solna Port består av ca 700 kvm kontorsytor till Ramirent, som därmed väljer att flytta från sina nuvarande lokaler i Frösunda till Solna Port. Lokalen, som är belägen på plan 9, högst upp i huset, kommer att genomgå hyresgästanpassningar innan Ramirent tillträder som hyresgäst under första kvartalet 2015.

– Vi är glada över att kunna hälsa Ramirent välkomna till Solna Port, fortsätter Martin Hoppe. Vi omvandlar Solna Port till en fastighet som erbjuder moderna och effektiva lokaler med stark miljöprofil och ett svårslaget servicekoncept. Att Ramirent valt Solna Port ser vi som en bekräftelse på att vårt koncept är attraktivt på en marknad med hyresgäster som har högt ställda krav och förväntningar.

- Solna Port har ett mycket bra läge, intill E4, allmänna kommunikationer och flygbussarna, vilket passar oss perfekt. I och med flytten dit kommer vi att få tillgång till funktionella och effektiva lokaler och vi ser fram emot att få ta del av de olika moderna faciliteter som fastigheten erbjuder, säger Fredrik Svanestrand, Head of Group Sourcing Ramirent.

För närmare presentation av fastigheten, se: www.solnaport.se

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Jeanette Öhrn, vVD Nordic PM, jeanette.ohrn@nordicpm.se, 08-406 80 03, www.nordicpm.se

Anders Hansén, Senior Surveyor Cushman & Wakefield, anders.hansen@eur.cushwake.com, 08-545 677 24,  www.cushmanwakefield.se

Carl Olov Schalander, Affärsutvecklare Restaurang Strix, co@schalander.se, 070-415 11 00
Fredrik Svanestrand, Head of Group Sourcing Ramirent, fredrik.svanestrand@ramirent.com, 08-624 95 10