Nordic PM och tyska Commerz Real AG:s dotterbolag Commerz Real Investmentgesellschaft mbH (CRI) samt Commerz Real Spezialfondsgesellschaft mbH (CRS) har kommit överens om samarbete avseende fastighetsförvaltning.

Nordic PM utses genom avtalet som ansvarig förvaltare för två av CRI:s och en av CRS:s fastigheter i Stockholmsområdet.

Det nya uppdraget innebär att Nordic PM får ansvaret för såväl fastighetsförvaltning som teknisk förvaltning för Commerzbanks fastighetsbestånd i Stockholm, omfattande tre fastigheter om sammanlagt cirka 66 000 kvm uthyrningsbar area. Avtalet började gälla 1 januari 2013 och löper över två år. De båda kontorsfastigheterna Brahelund 2 & 3 är belägna vid Råsundavägen intill E4-avfarten vid Haga Norra i Solna, där bl.a. Skanskas huvudkontor är beläget fram till januari 2014. Den tredje fastigheten utgörs av Enebyängen handelsplats i Danderyd, där bl.a. Coop Extra, ELON och Plantagen är etablerade.

- Vi är mycket glada över att CRI och CRS som internationella aktörer tror på de tjänster vi har att erbjuda inom fastighetsförvaltning. Nu ser vi fram emot ett spännande och framgångsrikt samarbete, för att på bästa sätt tillvarata våra kunders strategiskt belägna fastigheters höga potential, säger Joakim Orthén, VD för Nordic PM.

Nordic PM AB

För ytterligare information, vänligen kontakta: Joakim Orthén, VD Nordic PM AB, joakim.orthen@nordicpm.se,  08-688 80 01, www.nordicpm.se