Nordic PM tecknar förvaltningsavtal med Stiftelsen Karlstadshus

Nordic PM har ingått ett förvaltningssavtal med Stiftelsen Karlstadshus avseende bostadsförvaltning, fastighetsdrift och servicetjänster. Avtalet innebär att Nordic PM tar förvaltningsansvaret för Stiftelsen Karlstadshus samlade fastighetsbestånd, om totalt 2 600 bostäder i Karlstad.

- Vi ser fram emot vårt samarbete med Nordic PM avseende förvaltning av vårt bestånd och är övertygade om att vi tillsammans kommer att förvalta våra bostäder med kvalitet, säger Anders Dahlén VD på Stiftelsen Karlstadshus

- Vi är stolta över förtroendet från Stiftelsen Karlstadshus och ser fram emot att ta oss an förvaltningen av fastigheterna och därmed utöka vår verksamhet och närvaro i regionen. Nordic PM bedriver en proaktiv och resurseffektiv förvaltning, vilket innebär att mer fokus kan läggas på hyresgästernas bästa. Uppdraget passar mycket väl in i vår profil som leverantör av bostadsförvaltningstjänster till fastighetsägande bolag, säger Jeanette Öhrn, vd på Nordic PM.

I samband med årsskiftet kommer Stiftelsen Karlstadshus att anställa medarbetare till en intern organisation med totalt tio medarbetare. Nordic PM kommer att anställa ytterligare elva personer till sin verksamhet i regionen till följd av det tecknade avtalet.

Nordic PM levererar helhetstjänster till fastighetsägare. Med jourservice och kundtjänst i egen regi och digitaliserade förvaltningsprocesser fungerar vi som fastighetsägarens förlängda arm mot hyresgästerna.

Stiftelsen Karlstadshus bildades 1953 och är den näst största aktören på bostadsmarknaden i Karlstad. Stiftelsen äger fastigheter i åtta områden i Karlstad med uppdrag att bidra till att kommunens attraktivitet, skapa stimulerande och trygga boendemiljöer, ge de boende inflytande och verka för integration i boendet.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anders Dahlén, VD Stiftelsen Karlstadshus, anders.dahlen@stiftelsen-karlstadshus.se, 070-589 37 14

Jeanette Öhrn, VD Nordic PM, jeanette.ohrn@nordicpm.se, 0703-90 88 68, www.nordicpm.se

Vi på Nordic PM är fastighetskonsulter som förvaltar och förädlar fastigheter som om de vore våra egna. Verksamheten är i huvudsak uppdelad i affärsområdena fastighetsförvaltning, lokaluthyrning, fastighetsutveckling, fastighetstransaktioner och analys.

Regioner