Akademikliniken öppnar på NK Beauty

Akademikliniken öppnar Skin Center på NK Beauty i Stockholm

NK Beauty, NK:s skönhetsdestination, erbjuder ledande internationella och nischade varumärken som ligger i framkant inom doft, makeup och hudvård - många av dem exklusiva för NK. På NK Beautys nedre plan ligger NK Beauty Lounge som erbjuder ett brett urval av skönhetstjänster. Den 28 augusti välkomnar NK Beauty Lounge Akademikliniken som öppnar ett helt nytt Skin Center med det senaste erbjudandet inom avancerad hudvård.

På NK Beauty Lounge erbjuds allt från avancerade ansiktsbehandlingar, manikyr och pedikyr hos Frida Selkirk, luxury piercing och frans- och brynbehandlingar. I slutet av augusti slår NK Beauty Lounge upp dörrarna till ett Skin Cen­ter, där Akademikliniken kommer erbjuda det allra senaste inom avancerad hudvård med hjälp av auktoriserade hudterapeuter och legitimerade sjuksköterskor. Här finns allt från föryngrande dermapenlaser och IPL-behandlingar för pigmenteringar, ärr, kärl, linjer och rynkor.

"Att utöka serviceerbjudandet är en del av vår strategi på NK Beauty då vi ser en ständigt ökad efterfrågan från våra kunder. Det gör vi genom att lansera samarbeten med både stora välkända företag och mindre aktörer. Akademikliniken är ett starkt varumärke och ledande inom sin bransch vilket stärker vårt behandlingskoncept ytterligare och gör NK ledande i Europa vad gäller behandlingskoncept i varuhus, säger Linda Dahnberg, Affärsområdeschef Beauty på Departments & Stores."

Akademiklinikens Skin Center hittar du på NK Beauty Lounge, Nedre Plan, NK Stockholm.

Mer om Akademikliniken

Akademikliniken är idag Nordens ledande privata klinikkoncern. Hos Akademikliniken möter kunden alltid legitimerad, certifierad och auktoriserad personal, vilket innebär en skräddarsydd helhetslösning för kundens skönhet och välbefinnande.

Om nya NK

Nordiska Kompaniet i Stockholm genomgår ett omfattande förnyelsearbete med syftet att stärka positionen som ett varuhus i världsklass. Arbetet med att ta NK Stockholm in i en ny epok omfattar 50 procent av den befintliga varuhusytan. Samtidigt har varuhuset vuxit med 20 procent, då delar av Parkaden på andra sidan Regeringsgatan blivit en del av NK.

Nordiska Kompaniet grundades 1902 av Josef Sachs och består av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av börsnoterade Hufvudstaden AB. NK:s försäljning år 2018 uppgick till totalt 3 miljarder kronor, varuhusen har en genomströmning av cirka 9 miljoner besökare årligen och de sysselsätter cirka 1200 personer. Läs mer på www.nk.se samt www.hufvudstaden.se.