Daniel Stipich ny marknadschef för Nordiska Kompaniet.

Daniel Stipich ny marknadschef för Nordiska Kompaniet.

Nordiska Kompaniet välkomnar Daniel Stipich som ny marknadschef. Daniel kommer att ansvara för att utveckla kommunikationen för NK som det internationella varuhuset i Stockholm och Göteborg. Daniel tillträder i februari och efterträder Camilla Wallander, som lämnade tjänsten i oktober.

Daniel Stipich har det senaste året drivit egen verksamhet inom varumärke och kommunikation. Innan dess var han varumärkeschef för Stockholm Arlanda Airport och Bromma Stockholm Airport i 10 år. Där arbetade han med kommunikation och varumärkesfrågor på en internationell nivå och var bland annat upphovsmannen bakom Stockholm Hall of Fame på Stockholm Arlanda Airport.

– Det är en glädje att välkomna Daniel Stipich till NK. Han har den erfarenhet och personlighet som jobbet som marknadschef för NK kräver. Att förvalta och utveckla NK som de internationella varumärkenas främsta modescen i Sverige är utmanande, men jag är övertygad om att Daniel är rätt person för jobbet, säger Sverker Källgården, vd Nordiska Kompaniet.

– Det här är ett av Sveriges roligaste jobb. NK är ett fantastiskt varumärke som de flesta har en relation till. Verksamheten delar många av de utmaningar jag har erfarenhet av. Starkt konsumentfokus, pulsen av alla människor och komplexiteten i verksamheten triggar mig och jag vet vilka krav det ställer på kommunikationen. Jag ser väldigt mycket fram emot att ta mig an utmaningen, säger Daniel Stipich, tillträdande marknadschef på Nordiska Kompaniet.

Tidigare marknadschef Camilla Wallander lämnade tjänsten i oktober 2011 för jobbet som vd för Berghs School of Communication. Rekryteringsprocessen har pågått sedan dess. Daniel Stipich tillträder tjänsten per den 13 februari 2012.

Pressbilder finns på www.mynewsdesk.com/se/pressroom/nordiska_kompaniet

För mer information vänligen kontakta:

Sverker Källgården, vd, Nordiska Kompaniet, 08 -762 90 30, sverker.kallgarden@nk.se

Daniel Stipich, tillträdande marknadschef, Nordiska Kompaniet, 076-777 50 66

Nordiska Kompaniet grundades 1902 av Josef Sachs och består idag av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av börsnoterade Hufvudstaden AB. NK:s försäljning år 2010 uppgick till totalt 2,8 MSEK och de båda varuhusen sysselsätter cirka 1200 personer. Varuhuset i Stockholm har en genomströmning av cirka nio miljoner besökare årligen. Motsvarande siffra för Göteborg är tre miljoner.