NK av MIG - vårens digitala kampanj från Nordiska Kompaniet.

NK av MIG - vårens digitala kampanj från Nordiska Kompaniet.

Vad inspireras du av i vår? Den 7:e mars lanserar Nordiska Kompaniet, tillsammans med ett antal utvalda modeprofiler, kampanjen NK av MIG. På kampanjsajten nkavmig.se kan du skapa dina egna moodboards med de produkter från NK:s modeavdelningar som inspirerar dig i vår. Du har även en chans att vinna ett presentkort på 10 000 kronor och få din moodboard utställd i ett av vårens skyltfönster.

I år går NK:s stora vårkampanj under namnet Nya Vägar. I samband med kampanjstarten lanseras den digitala kampanjen NK av MIG. Från och med den 7:e mars och två veckor framåt låter NK dig, tillsammans med ett antal populära bloggare, redaktörer och andra modeprofiler, visa vad du inspireras av i vår. NK av MIG består av en kampanjsajt där du kan välja ut dina favoritprodukter från NK:s modeavdelningar och designa din egen moodboard.

– NK:s vårkampanj vill uppmuntra till att våga utforska nya vägar inom mode. Med NK av MIG tar vi också nya vägar inom digitala och sociala medier. Innanför väggarna på NK flödar kreativitet och inspiration, inte bara från de varumärken vi jobbar med utan också bland våra kunder och vår personal. Det är ur det samspelet NK av MIG har fötts, säger Erica Wigge, PR-ansvarig på Nordiska Kompaniet.

NK av MIG ger dig möjligheten att göra din inspirerande moodboard till verklighet. De tio moodboards som får flest röster går vidare till final där vinnaren koras av en jury bestående av modeprofiler som Columbine Smille, Emma Elwin och Pamela Bellafesta samt representanter från NK. Vinnaren får visa upp sin moodboard i NK:s skyltfönster i Stockholm och vinner ett presentkort på NK till värde av 10 000 kronor.

Utöver kampanjsajten så kommer NK:s besökare dessutom att få inspiration från kända modeprofiler som delar med sig av vårens trender i ljudguiden Nya Vägar. Ljudguiden finns att lyssna på i varuhuset, men kan även laddas ner via iTunes.

NK av MIG lanseras den 7:e mars på www.nkavmig.se

För mer information vänligen kontakta:

Erica Wigge, PR-ansvarig Nordiska Kompaniet, 08-762 90 74, erica.wigge@nk.se

Lotta Brattin, IBEYOSTUDIO, 08-32 88 01, lotta@ibeyostudio.se

Nordiska Kompaniet grundades 1902 av Josef Sachs och består idag av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av börsnoterade Hufvudstaden AB. NK:s försäljning år 2011 uppgick till totalt 2,8 mdrsek och de båda varuhusen sysselsätter cirka 1200 personer. Varuhuset i Stockholm har en genomströmning av cirka 9,5 miljoner besökare årligen. Motsvarande siffra för Göteborg är 3 miljoner.