Nordiska Kompaniet i Stockholm öppnar upp nya NK Stage för gästande varumärken och upplevelser, CHIMI Eyewear först ut.

Nu öppnar NK:s nya scen för gästande varumärken i Stockholm, NK Stage. Först ut på ytan är CHIMI Eyewear som sedan våren 2021 har funnits på Nordiska Kompaniet i Göteborg. Nu fördjupas samarbetet ytterligare med den nya etableringen som kommer att ta plats på NK:s nya prestigefyllda satsning för ökad shoppingupplevelse - NK Stage under tre månader i sommar.

CHIMI Eyewear är ett svenskt solglasögonvarumärke grundat 2016 av Charlie Lindström och Daniel Djurdjevic. CHIMI erbjuder solglasögon med hög modegrad anpassade för att ”matcha färgstarka människors liv”. Våren 2020 öppnade varumärket sin flaggskeppsbutik på Kungsgatan i Stockholm och genom det utökade samarbetet med Nordiska Kompaniet fortsätter nu CHIMI att växa sitt varumärkesuniversium och ta plats på fler kommersiella platser i Stockholmsregionen.

Nordiska Kompaniet har alltid varit och är en långsiktig och viktig partner för oss på CHIMI. Vi är förväntansfulla och glada över att påbörja ett samarbete i Stockholm under sommaren. Vi ser varuhuset som en fantastisk förlängning av vår försäljning idag, och som även bidrar till ett bredare komplement av nya kunder. ” säger Daniel Djurdjevic, VD på CHIMI Eyewear.

NK Stage är en helt ny arena för människor att mötas och inspireras på som skapades för att förstärka shoppingupplevelsen och locka nya besökare till varuhuset. På scen kommer ett noga utvalt och föränderligt innehåll av trendiga varumärken och spännande upplevelser presenteras kontinuerligt.

CHIMI finns tillgängligt på NK Stage, plan 1, Nordiska Kompaniet i Stockholm på Hamngatan 18-20, från och med den 19 maj och fram till den 31 augusti 2022.

Läs mer här: NK STAGE. | NK

Nordiska Kompaniet grundades 1902 av Josef Sachs och består av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av börsnoterade Hufvudstaden AB. NK:s försäljning år 2021 uppgick till totalt 2,3 miljarder kronor, varuhusen har en genomströmning av cirka 10 miljoner besökare årligen och de sysselsätter cirka 1200 personer. Läs mer på www.nk.se samt www.hufvudstaden.se.