Nordiska Kompaniet öppnar nya avdelningen NK Fashion.

Nordiska Kompaniet öppnar nya avdelningen NK Fashion.

NK Stockholm öppnar den nya avdelningen NK Fashion med de internationella varumärkena MAX&Co. och BOSS Orange. Därmed stärker NK sitt utbud inom mode för medvetna och stilfulla kvinnor.

– Det är alltid roligt att välkomna nya avdelningar och varumärken på NK. NK Fashion tar in två internationellt starka varumärken som vi vet tilltalar våra kvinnliga kunder. Detta stärker NK som modescen för kvinnor, säger Magnus Smedmark varuhuschef NK Stockholm.

NK Fashion är en i raden av nya avdelningar som kommer att öppna på NK Stockholm under våren. Med avdelningen får NK två nya modevarumärken i sitt sortiment. MAX&Co är ett nytt varumärke för NK och kommer att säljas exklusivt på NK i Sverige. Varumärket  ingår i samma familj som Max Mara, som sedan tidigare har en avdelning på NK Stockholm. Varumärket BOSS Orange har tidigare funnits på NK och återträder nu till varuhuset.

NK Fashion öppnade den 23 februari på Plan 1, NK Stockholm.

För mer information vänligen kontakta:

Nina Hag, presskontakt Nordiska Kompaniet, 08-762 90 75.

Nordiska Kompaniet grundades 1902 av Josef Sachs och består idag av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av börsnoterade Hufvudstaden AB. NK:s försäljning år 2011uppgick till totalt 2,8 MSEK och de båda varuhusen sysselsätter cirka 1200 personer. Varuhuset i Stockholm har en genomströmning av cirka 9,5 miljoner besökare årligen. Motsvarande siffra för Göteborg är 3 miljoner.