Nordiska Kompaniet välkomnar våren

Nordiska Kompaniet välkomnar våren

Årets vårkampanj hedrar visionen NK ska ta världen till Sverige, som varuhusets grundare Josef Sachs fastslog redan 1902.  I varuhusen sprids nu influenser och det senaste inom mode, accessoarer, skönhet och inredning från fjärran länder. NK är ett internationellt varuhus som erbjuder våra kunder över 1400 olika varumärken med både svenska och internationella designers.

-     Vi vill visa hur varor hela tiden anländer till NK från världens alla hörn och att vi har en mängd    spännande, utvalda varumärken säger Camilla Wallander, Marknadschef på NK.

Inne i varuhusen finns en stor digital ankomst tavla, likt informationstavlor som finns på flygplatser för ankommande och avgående flyg. Där visas mängder nya produkter som anländer från världens alla hörn till NK:s olika avdelningar. Runt om i varuhusen kan man också se fraktlådor med olika nyheter och produkter på varje våningsplan. Vi jobbar med fraktspråket som manér både i extern och intern media.

Nytt för i vår är att NK byter mediestrategi. Istället för dagspress och utomhusreklam satsar NK i samband med vårkampanjen på dagspress kombinerat med digitala medier. NK gör för första gången en reklamfilm, stylad av Marina Kereklidou. Filmen kommer bl a att visas på www.nk.se, SvD, GP, Elle, TV4 play, Kanal 5, på Stureplans skärm samt på utvalda biografer i Stockholm.

För NK är det alltid viktigt att dramatisera sortimentet och skapa upplevelser. Under kampanjperioden bjuds alla kunder på spännande händelser i varuhuset form av flera modevisningar, lanseringar och andra nyheter. Läs mer om händelserna på www.nk.se.

Vill du få mer information är du välkommen att kontakta:

Louise Pontell, presskontakt NK, tfn 08-762 90 77

Camilla Wallander, marknadschef NK, tfn 08- 7629080