Nu öppnar nya NK Internationella Designers.

NK fortsätter att utvecklas som modescen genom 300 kvadratmeter med internationella varumärken. Från den 3:e mars kan man hitta ett bredare sortiment med designervaru-märken samlat på en avdelning. NK Internationella Designers blir en efterlängtad syster till NK Boutique.

På avdelningen ges egna ytor till välkända varumärken inom kläder, skor och accessoarer som: Michael Michael Kors, Marc by Marc Jacobs, See by Chloé, Alice by Temperley, Juicy Couture, Patrizia Pepe. Dessutom introduceras nya varumärken: Alice+Olivia, Rag & Bone samt Paul & Joe Sister. De två förstnämnda varumärkena finns nu exklusivt i Sverige hos NK Internationella Designers.

- Efter att under många år ha jobbat med utvalda internationella varumärken på NK Boutique, så är det fantastiskt spännande att få satsa ännu större. Nu öppnar vi ytterligare 300 kvadratmeter med noga utvalda varumärken säger Ulrica Kejler, VD på NK Internationella Designers och NK Boutique.

En nyhet är också en välsorterad jeansavdelning på 75 kvadratmeter med önskan om att bli en självklar destination för den som älskar designerjeans. Där finns favoritmärken som till exempel: J Brand, 7 for all mankind, True Religion, Citizens of Humanity och Paige.

- Vi arbetar hela tiden på att utveckla vårt sortiment för att NK ytterligare skall befästa sin position som ett internationellt varuhus med utvalda produkter. Det är otroligt kul att vi genom NK Internationella Designers kan fortsätta stärka NK som modescen, säger Magnus Smedmark, varuhuschef NK Stockholm.

NK Boutique bygger också om och fräschas upp. Inriktningen för Boutique är affärskvinnan med en city-chic känsla. Här finns varumärkens huvudlinjer, och det sätts nu större fokus på dräkter, kostymer samt kläder för middagar och fest. På Boutique kommer vårnyheter med nya varumärken som Milly, Halston Heritage och Jil Sander Navy.

NK Internationella Designers hittar man på Plan 1 i Stockholm, intill Ljusgården och i närheten av NK Nordiska Designers.

Pressbilder kommer att finns för nedladdning fr o m  den 3 mars.  http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/nordiska_kompaniet.

Vill du få mer information är du välkommen att kontakta:

Nina Hag, presskontakt Nordiska Kompaniet, 08 -762 90 75

Andreas Sjöstrand, Ibeyostudio, 070-218 00 23

Ulrika Kejler, NK Internationella Designers, 08-762 89 43

Nordiska Kompaniet grundades 1902 och består idag av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av börsnoterade Hufvudstaden AB. NK:s försäljning år 2010 uppgick till totalt 2,8 MSEK och de båda varuhusen sysselsätter cirka 1200 personer. Varuhuset i Stockholm har en genomströmning av cirka nio miljoner besökare årligen. Motsvarande siffra för Göteborg är tre miljoner.