Tory Burch och Michael Kors öppnar nya avdelningar på NK Göteborg.

I mitten av februari öppnar de nya avdelningarna Tory Burch och Michael Kors på NK Göteborgs plan för skor och accessoarer. Dessutom nyöppnar NK Väskor & Accessoarer med nya varumärken som Stella McCartney, McQ och Alexander Wang.

– Accessoarer är ett av NK Göteborgs starkaste produktområden. Nu väljer vi att stärka sortimentet ännu mer med fler internationella varumärken. Det ligger helt i linje med vår vision om ett internationellt varuhus, säger Dag Agård, varuhuschef NK Göteborg.

Tory Burch och Michael Kors öppnar båda egna avdelningar med ett brett sortiment bestående av väskor, skor, smycken, scarfs och klockor.

NK Väskor & Accessoarer erbjuder sedan tidigare ett brett utbud av skor, väskor och accessoarer från bland annat Marc by Marc Jacobs och Missoni. Nu utökas sortimentet ytterligare med de nya
varumärkena Alexander Wang, McQ och Stella McCartney.

I samband med lanseringen hålls ett öppningsevent torsdagen den 21 februari. För mer information och inbjudan kontakta Erica Wigge, pr-ansvarig NK.

För mer information vänligen kontakta:

Erica Wigge, pr-ansvarig Nordiska Kompaniet, 08-762 90 74, erica.wigge@nk.se

Susanne Haugaard, NK Väskor & Accessoarer, 070-633 03 37,

susannehaugaard@telia.com

Nordiska Kompaniet grundades 1902 av Josef Sachs och består idag av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av börsnoterade Hufvudstaden AB. NK:s försäljning år 2011 uppgick till totalt 2,8 mdsek och de båda varuhusen sysselsätter cirka 1200 personer. Varuhuset i Stockholm har en genomströmning av cirka 9,5 miljoner besökare årligen. Motsvarande siffra för Göteborg är 3 miljoner.