Våren startar i full blom på Nordiska Kompaniet.

Våren startar i full blom på Nordiska Kompaniet.

Våren är här! Den 5 mars har våren premiär på NK och blommar i all sin prakt. I varuhusen i Stockholm och Göteborg har trädgårdar med levande körsbärs- och magnoliaträd vuxit fram. Mitt i trädgården finner du café- och glasservering och prunkande växthus som visar upp ett urval av säsongens nyheter till tonerna av fågelkvitter. I samband med vårens premiär på NK så lanseras även Instagram-kampanjen #nkvår där kända profiler delar med sig av hur våren startar för dem.

Trots att det fortfarande är grått ute är det redan vår på NK. För att starta våren har NK, i samarbete med landskapsingengören Anders Stålhand, skapat en prunkande trädgård med körsbärsträd och magnoliaträd. Vårträdgården på NK blomstrar från 5 mars och letar sig även ut genom  huvudentréerna, i form av en blomstermarknad och in i vårens skyltfönster. Under vårpremiären den 5 mars är Anders Ståhlhand på plats och det bjuds på körsång, vårmenyer på NK:s restauranger och  andra överraskningar.

– I år bjuder NK på en extra tidig vårpremiär. Våren är oberäknelig men oavsett om det är snö och kallt ute så har blommande körsbärsträd, gräsmattor och fågelsång flyttat in på NK, tillsammans med alla vårnyheter. Vi har helt enkelt tagit vårstarten i egna händer, säger Daniel Stipich, marknadschef på Nordiska Kompaniet.

Våren på NK bjuder inte bara på vackra körsbärsträd utan även på unika händelser under hela kampanjen. Bland annat så lanserar Lovisa Burfitt och Andrea De La Barre de Nanteuil sin bok ”Bok om Mademoiselle Oiseau”, spännande pop up-avdelningar kommer att öppna och cykelexperter från Skeppshult kommer att inta NK Sport & Fritid.

I och med vårens intågande på NK så lanseras även en kampanj på NK:s Instagram med hashtagen #nkvår. Kända mode- och livstilsprofiler delar i korta filmer med sig av hur våren startar för just dem. Genom att göra detsamma med inlägg på Instagram med hashtagen #nkvår så har du chansen att vinna en lyxig vårhelg i Stockholm eller Göteborg. Läs mer om tävlingen på www.nk.se.

Nordiska Kompaniet grundades 1902 av Josef Sachs och består idag av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av börsnoterade Hufvudstaden AB. NK:s försäljning år 2012 uppgick till totalt 2,9 miljarder kronor och de båda varuhusen sysselsätter cirka 1200 personer. Varuhuset i Stockholm har en genomströmning av cirka 9,5 miljoner besökare årligen. Motsvarande siffra för Göteborg är 3 miljoner.