Pressinbjudan: Försmak på Chokladfestival 2009!

Pressinbjudan: Försmak på Chokladfestival 2009!

Vi tjuvstartar Chokladfestival 2009 med en pressträff onsdag 23/9. Många nyheter står på programmet, bland annat en Chokladmusikal, en chokladkollektion på skyltdockor samt chokladskola för barn och vuxna. Återkommande är tävlingarna Årets Konditor, Kladdkake-SM och Årets pralin 2009. Chokladbaren har i år ett karibiskt tema.

På pressvisningen berättar festivalgeneralerna Magnus Johansson och Tony Olsson om årets festival och bjuder på ett karibiskt dessertparadis.

Tid: 23/9 kl 15.00
Plats: Nordiska museet, Fatburen, nedre plan
Ingång: Stora porten

O.S.A. senast 22/9 till
karl.thorson@nordiskamuseet.se

Varmt välkommen!

Chokladfestivalen laddar om för åttonde gången
Den 9-11 oktober är det återigen dags för Chokladfestivalen på Nordiska museet. För 8:e året i rad intar kunniga chokladtillverkare, leverantörer och konditorer museets stora hall för att presentera det senaste inom kvalitetschoklad.

Frukt och bär, kryddor och sprit, kaffe och salt... Dessutom choklad med smak av kanel, lakrits, rosépeppar, rom, hallon, passionsfrukt och mycket mer. Festivalen är en självklar plats för den chokladintresserade som letar nyheter, vill träffa experter eller frossa i praliner, chokladkakor och bakverk. På scenen hålls demonstrationer - här finns tips att hämta!

Öppettider: Fredag 9/10 kl. 10-20, lördag 10/10 kl. 10-19, söndag 11/10 kl. 10-18.
Priser och mer info: Till festivalsidan
Utställare: Läs mer

Chokladfestivalen anordnas av konditormästarna Magnus Johansson och Tony Olsson i samarbete med Nordiska museet.

Magnus Johansson
e-post magnus@xoko.se, tel. 0733-60 33 53
Tony Olsson
e-post tony.olsson@kaka.se, tel. 0734-02 77 57