Dagligvarubranschens vinnare är utsedda!

Dagligvarubranschens vinnare är utsedda!

Totalt delade affärstidningen Fri Köpenskap ut tio priser i lika många kategorier under Dagligvarugalan på Grand Hôtel i Stockholm den 1 september.

- Dagligvaror är en stor och spännande bransch, med både små och stora företag inom handeln och bland leverantörerna. Med Dagligvarugalan vill vi hylla framgångsrika personer och företag som annars inte får den uppmärksamhet de förtjänar, säger Fri Köpenskaps chefredaktör Åke Rosengren.

Nedan följer vinnarna samtliga vinnare:___________________________

Årets Rookie - Middagsfrid

Årets butik - Hemköp Ryd i Linköping

Årets miljöpris - Ica IMSoch Fagerhults Retail Lighting

Årets säkerhetslösning - Reitan Servicehandel Sverige AB

Årets Ekologiska pris - Sju gårdar

Årets leverantör - Leksandsbröd

Årets matinspiration - Sabis butikerna i Stockholm

Årets förpackning - Arta Plast

Årets Kampanj - Santa Maria

Årets Tekniska lösningen - Coop Medmera (Kvick pilot)

_______________________________________________________

Läs mer på www.dagligvarugalan.se eller i Fri Köpenskap nr. 37.

Kontaktperson: Åke Rosengren 0709-951342.

För bilder, kontakta Fredrik Nyström, fredrik.n@mentoronline.se

Tidningen Fri Köpenskap är en del av Mentor Communications AB. Mentor Communications AB är ett helägt dotterbolag inom Mentor Onlinekoncernen. Mentor Online AB är Skandinaviens ledande leverantör av branschinriktad information mellan företag. Mentor besitter unik kompetens när det gäller att samla in, analysera, värdera, kommentera och sprida kvalificerad branschinformation till beslutsfattare i näringsliv och förvaltning.