Nytänkande i fastfoodbranschen hyllades

Nytänkande i fastfoodbranschen hyllades

Igår den 10 november, delades utmärkelserna Fast Food Awards ut i sex olika kategorier. Bland vinnarna syns mexikanska La Neta i Stockholm  som blev Årets Restaurang, Saltå Kafé i Järna som blev Årets Coffee shop samt Blueberry Lifestyle i Stockholm som tog hem Årets Hälsosatsning.

Fast Food Awards delades ut i samband med mässan Mitt Kök på Stockholmsmässan. Det är första gången dessa utmärkelser delas ut och totalt var det sex kategorier som premierades.

Bland prisutdelarna syntes Blossom Tainton, artist och hälsocoach, och Tommy Myllymäki, hyllad kock och silvermedaljör i senaste Bocuse d´Or-tävlingen.

- Att få ihop livspusslet är en utmaning. Jobb, karriär, resor, barn, familj, träning, barnkalas, övertid. Fastfood är oftast förutsättningen för att få det moderna livet att fungera, säger tidningen Fast Foods chefredaktör Anders Örnevall och fortsätter:

- Vi har startat den här tävlingen för att vi vill lyfta fram och premiera bra och ansvarsfulla initiativ och lönsam utveckling. Vi vill ge exempel som ger inspiration och som stimulerar till mer utveckling inom fastfoodområdet.

Här är alla vinnarna:

Nytorget Urban Deli - Årets Butik/enhet

Juiceverket, Stockholm - Årets Rookie

LaNeta - Årets Restaurang

Blueberry - Årets Hälsosatsning

Saltå Kafé - Årets Café/coffee shop

Lantmännen Unibake - Årets Leverantör

Motiveringarna finns på www.fastfoodawards.se.

För mer information och bilder vänligen kontakta projektledaren Malin Looft Nyquist, malin.l@mentoronline.se, 08-670 41 19.