Pressinbjudan: Dagligvarudagen; What’s up? Världen - Sverige - Butiken

Imorgon tisdagen den 8 november arrangerar branschtidningen Fri Köpenskap (www.fri-kopenskap) seminariet Dagligvarudagen. Temat på årets upplaga är What’s up? Världen - Sverige - Butiken. På seminariet talar bland annat Anders Svensson, vd ICA Sverige, Alternativ för alla kunder - så möter ICA utmaningarna på marknaden, Sofia Jöngren, Landsbygdsdepartementet och politisk sakkunnig och Michal Wieloch, köpman ICA Supermarket Lund Matlandet Sverige – en matresa nu och i framtiden, Peter Lindell, Principle, Cap Gemini, Större, äldre och rikare – framtidens affärstrend.

Läs mer om programmet på www.dagligvarudagen.se

Tid och plats

Tisdagen den 8 november kl 09:00-16:00
Moderna Muséet, Skeppsholmen

Anmälan för journalister skickas till malin.l@mentoronline.se

Välkomna!

Åke Rosengren, chefredaktör, Fri Köpenskap

Ake.rosengren@fri-kopenskap.se

tfn 08-54551340

mobil 0709 951342

Fri Köpenskap som har funnits sedan 1949 och är dagligvarubranschens oberoende nyhetstidning som bevakar, analyserar och debatterar allt viktigt som händer både i näringslivets och matens värld. Fri Köpenskap är en del av Mentor Communications AB. Mentor Communications AB är ett helägt dotterbolag inom Mentor Onlinekoncernen. Mentor Online AB är Skandinaviens ledande leverantör av branschinriktad information mellan företag. Mentor besitter unik kompetens när det gäller att samla in, analysera, värdera, kommentera och sprida kvalificerad branschinformation till beslutsfattare i näringsliv och förvaltning.