Slutfinalister till Återvinningsgalan 2014

Slutfinalister till Återvinningsgalan 2014

Idag tillkännagavs vilka 21 företag och kommuner som gått vidare till finalen i årets upplaga av Swedish Recycling Award och Återvinningsgalan. Eklateringen skedde på den pågående mässan Elmia Avfall & Återvinning. Följande bidrag är vidare i final - läs mer här!

Efter att ett rekordstort antal nomineringar inkommit till juryn, har nu 21 finalister utsetts i de sju olika kategorierna till årets upplaga av Swedish Recycling Award och Återvinningsgalan, som hålls 27 november på Nalen.

Juryn som består av Jan Peter Bergkvist, konsult Sleepwell, Jan-Olov Sundqvist, avfallsforskare på IVL, Viveke Ihd, Återvinningsindustrierna, Jon Nilsson-Djerf, Avfall Sverige och Recyclings chefredaktör Martin Dyberg, presenterade samtliga slutfinalister på Elmia Avfall & Återvinning den 30 september.

För mer information och kriterier för de olika kategorierna, vänligen besök www.atervinningsgalan.se.

Dessa är vidare till final:

ÅRETS ÅTERVINNINGSANLÄGGNING:
Svensk Glasåtervinning, Hammar IL Recycling, ”Stockholm Nord” Swerecycling, Malmö

ÅRETS AVFALLSBEHANDLARE:
Recyctec AB, SITA Sverige AB, Falun Energi & Vatten

ÅRETS ENTREPRENÖR:
Refind Technologies Way, Out West-festivalen, Jeff Nilsson, Jeff Innovation AB

ÅRETS MILJÖINITIATIV:
Fiskeby Board AB, Livsmedelshandlarna, Scandic Hotels AB

ÅRETS FÖREBYGGARE:
Skitlite 2020, Sundsvalls sjukhus, Plastreparationsbolaget

ÅRETS ÅTERVINNINGSKOMMUN:
Alingsås kommun, Härryda kommun, Sigtuna kommun

ÅRETS SPECIALPRIS (SWEDISH RECYCLING AWARD):
Borås Energi & Miljö, Returpack AB, Malmö Järnhandel, ”ToolPool”

Swedish Recycling Award och Återvinningsgalan hålls 27 november på Nalen i Stockholm.

Mentor är ett mediehus som genom sina olika varumärken erbjuder tidningar, webbinformation, seminarier, utbildningar och evenemang inom en lång rad områden. Vi bevakar de flesta stora branscher inom industri-, handels- och servicesektorn och ger våra kunder fördjupad kunskap och inspiration inom deras specifika intresseområden och erbjuder nya mötesplatser.
Mentor riktar sig till beslutsfattare på företag, myndigheter och organisationer som söker fördjupad information inom sina områden.