RELATIONSDRIVEN OCH LÖSNINGSORIENTRAD TEKNISK SÄLJARE TILL NORDITEK

Är du en relationsdriven teknisk säljare vars drivkraft är nyfikenhet och att få göra skillnad för både kunder och miljön? Går du igång på att hitta tekniska lösningar i nära samarbete med kunder och leverantörer samt uppskattar bra internt stöd från kollegor? Som teknisk säljare på Norditek arbetar du med att ta fram maskinlösningar som hjälper dina kunder att minska kostnader för transport och framtagning av nytt material inom grus och berg. Du får kontinuerlig utbildning både internt och via leverantörer samt ett varierat och spännande arbete i en växande bransch. Låter detta intressant? Ansök redan idag då vi går igenom urvalet löpande.

OM TJÄNSTEN

Norditek växer och söker via Academic Work en teknisk säljare med bas i Göteborg. Företaget med sju anställda i Umeå och Göteborg kännetecknas av stabilitet, samanhållning och entreprenörsdriv. Norditeks koncept är att ta fram maskinlösningar som hjälper kunder till en större lönsamhet men som också bidrar till att skapa en bättre miljö. De är exklusiva återförsäljare för Terex Finlay, Backers, Terex Environmental Equipment, Rotochopper samt säljer sin egen produkt Norditek VS1220. Norditeks agerar i en bransch med stark tillväxt där kundgrupperna finns inom tre huvudsegment; grus och berg, avfall och biomassa. Ditt säljansvar kommer ligga inom segmentet grus och berg.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Norditeks önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt av Norditek.

ARBETSUPPGIFTER

Med ett långsiktigt, analytiskt och relationsskapande försäljningsdriv tar du fram maskintekniska lösningar som hjälper kunden nå sina mål för återvinning av berg, schaktmassor, betong, asfalt m.m. Du säljer på förtroende, relation, djupgående analys samt din förmåga att skapa värde och ekonomi för kunden. Att du är van att arbeta behovsbaserat och gillar att räkna på projekt är en viktig aspekt för att kunna lyckas i rollen. Med ansvar för hela säljprocessen från prospektering, kundbesök, administration i CRM-system till offert och avtal driver du din kundportfölj framgångsrikt framåt i en växande bransch.

Du kommer till exempel att:

• Söka upp och kontakta nya intressanta företag och utveckla nya kundsamarbeten
  • Skapa fullständigt nöjda kunder genom att alltid ge bästa möjliga service

Då du ansvarar för försäljning i hela Sverige kommer resor i tjänsten förekomma, ibland med övernattning. Du medverkar på nationella och internationella mässor samt kan komma att besöka leverantörer i USA, Irland och Tyskland.

Tjänsten passar dig som trivs i ett engagerat mindre företag med platt organisationsstruktur. Du kommer att spela en viktig roll i företaget och du får stor chans till personlig utveckling. Du tar del av intern upplärning samt får produkt- och teknisk förståelse via upplärning hos leverantör.

VI SÖKER DIG SOM

• Har teknisk utbildningsbakgrund, gärna högskole- eller civilingenjörsexamen. Alternativt har du tidigare erfarenhet från försäljning av maskiner eller annan komplex teknik
  • Har 3-5 års erfarenhet av teknisk försäljning med goda resultat. Du är analytiskt lagd med intresse för ekonomi och lönsamhetsfrågor
  • Har vana av relationsskapande, konsultativt samt behovsstyrd försäljning. Gärna med ett entreprenörstänk och stort inre driv
  • Är flytande i tal och skrift i både svenska och engelska då du kommer att ha kontakt med både nationella och internationella kunder och leverantörer
  • Har körkort B

Som person trivs du med att träffa nya människor och du har ett stort intresse för att göra affärer som leder till långsiktiga relationer. Du kommer bli expert inom ditt område vilket kräver att du tar dig an denna roll med ödmjukhet och har fokus på att skapa goda samarbeten med både kunder och kollegor. Nya utmaningar är för dig en drivkraft. Du levererar resultat genom din goda analytiska och logiska förmåga men också genom din affärsmässiga tävlingsinstinkt och fokus på att skapa värde för kunderna.

ÖVRIG INFORMATION

• Start: Maj eller enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Askim
  • Kontaktuppgifter: Rekryteringskonsult Louise Olsson
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på gbg03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET

Norditek är det kompletta företaget för krossning, siktning och hantering. Vi tillhandahåller maskiner som återvinner, förädlar och omvandlar material till produkter som är attraktiva och säljbara på marknaden. Genom att använda våra tekniska lösningar i produktionsledet kan en dyr deponering omvandlas till ett kostnadseffektivt kretslopp. Vi blandar egen tillverkning och utveckling med importerade maskiner från USA, Sydafrika, Irland och Tyskland. För mer information se www.norditek.se

ANSÖK HÄR