Nordskiffer - årets företag i Höganäs kommun

Nordskiffer - årets företag i Höganäs kommun

Årets företag 2016 i Höganäs blev skiffer-leverantören Nordskiffer. Priset, som delas ut genom ett samarbete mellan riksorganisationen Företagarna och kommunen, ges till företag som utfört en prestation i sin kommun och som verkar som förebild för andra företag. Som leverantör av ett miljövänligt, prisvärt och slitstarkt naturmaterial är Nordskiffer ett företag som ligger helt rätt i tiden.

– Vi är naturligtvis väldigt glada över utmärkelsen. Fjolåret var ett bra år för oss där vi ökade omsättningen starkt och lyckade få ut vårt budskap om att skiffer är ett optimalt byggmaterial för fasad och tak, både vad gäller hållbarhet och miljöhänsyn. Nu börjar både arkitekter och byggföretag inse fördelarna med skiffer och eftersom vi väljer våra underleverantörer med omsorg kan vi alltid leverera skiffer av högsta kvalitet, säger Björn Jansson på Nordskiffer.

Priset för årets företag i Höganäs kommun delades ut i samband med kommunens näringslivsgala den 4 mars 2016. Nordskiffer går nu vidare till finalen i Årets företag i Skåne och för det företag som vinner regionfinalen väntar final på riksnivå.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

För mer information kontakta:

Björn Jansson, skifferexpert Nordskiffer, 042-33 13 98

Mobil: 0708-592161

e-post: bjorn@nordskiffer.com

www.nordskiffer.com

Nordskiffer är ledande återförsäljare av skiffer i Sverige. De största kundgrupperna är arkitekter, byggföretag och fastighetsbolag. Med noga utvalda leverantörer i Norden, Spanien, England och USA garanterar Nordskiffer alltid hög kvalitet och sten från producenter med goda arbetsförhållanden. De vanligaste användningsområdena för skiffer är tak, fasad och golv. Nordskiffer är medlem i Sveriges Stenindustriförbund och arbetar med fokus på miljö, etik och kvalitet i stenbranschen