Lidl i Nordstan expanderar

Lidl i Nordstan expanderar

Efter två framgångsrika år i Nordstan har Lidl beslutat att utöka sin butiksyta med ytterligare 400 kvadratmeter. Butiken kommer att utvidga med en större frukt- och grönt-avdelning och ett flertal snabbkassor.Lidl beräknar vara klara under våren 2021 och kommer då ha en total butiksyta om 2 000 kvadratmeter  i Femmans nedre plan.

-Vi visste redan 2018 att etableringen i Femman, Nordstan hade enorm potential med sitt centrala läge i hjärtat av Göteborg. Nu två år senare, är vi glada över att kunna expandera ytterligare, säger Christoffer Wennergren, fastighetschef Region Väst på Lidl Sverige.

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och har i dagsläget 195 butiker över hela landet varav 13 butiker i Göteborg. Butiken i Nordstan öppnade 2018.

-Det är oerhört glädjande att det går bra för Lidl och att de satsar på butiken i Nordstan. Det bidrar till ännu bättre service för våra kunder, säger Ulrika Carlsson, VD Nordstan

Ulrika Carlsson 031-700 86 52

ulrika.carlsson@nordstan.se

Nordstan är Sveriges ledande affärscentrum med 29 miljoner besökare på 70 000 kvm handel och en omsättning på 4,4 miljarder kronor inklusive moms per år.