DM32X är användarvänlig, snabb och effektiv vid lufttäthetsprovningar.

Uppdaterad tryckmätare i jakten på energibovar

DM32X är en ny, digital tryck- och differenstryckmätare för lufttäthetsprovning i innemiljöer och ventilationskanaler. Mätaren är fullmatad med den senaste tekniken och en rad funktioner som bidrar till enklare, smidiga och noggranna täthetstester i villor och kommersiella lokaler.

När DM32 kom för närmare ett decennium sedan var det den första uppkopplade och smarta tryckmätaren med intuitiv pekskärm. Tryckmätaren blev snabbt populär tack vare att den möjliggjorde enkla och snabba lufttäthetsprovningar med Blower Door (för innemiljöer) och DuctTester (ventilationskanaler) från Retrotec.

Nu finns en uppdaterad version av tryckmätaren – fullmatad med tekniska möjligheter. Det gör den högintressant för byggkonsulter som jobbar med lufttäthetsprovningar, menar Mats Landin på Nordtec som säljer DM32X.

Ny nivå av lufttäthetsprovning

– Den nya tryckmätaren bygger på föregångarens populära egenskaper, som till exempel en tunn, ergonomisk design och färgkodade utgångar. Till detta har Retrotec adderat en rad spännande funktioner. Allt sammantaget gör att DM32X helt enkelt tar lufttäthetsprovningar och fastighetsdiagnoser till en ny nivå, säger Mats Landin.

Faktum är att den nya tryckmätaren är ännu tunnare än den förra modellen men ändå rymmer en massa teknik som möjliggör flera alternativ för dataloggning, förbättrad avläsning av tryckvärden, snabbare Bluetooth-anslutning och dataöverföring samt kraftfulla appar för tester (bland annat via molntjänsten rCloud).

Nya funktioner på stor, tålig skärm

DM32X har en 5,5 tum stor och snabb pekskärm (1080 HD OLED) som täcks av ”gorillaglas”. Det vill säga, ett tunt och samtidigt mycket tåligt glas. På den tydliga skärmen kan användaren bland annat göra det här:

• Studera grafer av tryckmätningar i realtid

• Läsa manualer och titta på videor (finns både i mätaren och online)

• Styra och läsa av fläktar (även från andra fabrikat än Retrotec)

• Se fotorealistiska bilder av alla enheter och intervall

– Med fulladdat batteri kan du använda DM32X en hel dag utan att behöva göra några avbrott. För att bara nämna ytterligare ett exempel på hur den nya tryckmätaren kan bidra till effektivare lufttäthetsprovningar, säger Mats Landin.