Nyhet -

Norra Station låter privatpersoner hyra restaurangen och söker kulturutövare som vill köra livesända evenemang

Norra Station Café i Östersund tar nya grepp i karantäntider. Den annars fulla restaurangen hyrs nu ut till privatpersoner som får stället för sig själva, laga mat i köket och en egen DJ –dessutom livesänds alltihopa.

”Vi ger ett tillfälle till privatpersoner att kocka i ett riktigt restaurangkök, en möjlighet till en intim middag men utanför hemmet, dessutom så delas ju upplevelsen eftersom vi filmar. Genom middagarna så gynnar vi lokala företag eftersom vi vill att familjerna handlar sin mat lokalt i den mån det går. Vi tror och hoppas att detta är intressant, säger Manne Mosten, ägare Norra Station Café.”

Ett annat sätt att överleva i dessa tider är att samarbeta med kulturutövare och livesända evenemangen. Intäkterna delas 50/50 -första afterworken med livesänd-konsert var i fredags och den var en succé!

”Vi sålde mat för take away innan konserten och sen kunde publiken sitta hemma i soffan och ta del av konserten.. Det var över 60 personer som deltog runt om landet och det var väldigt uppskattat.

Vi tror på att hjälpas åt. Många kulturutövare har det också tufft just nu, dessutom sitter folk hemma och vill bli underhållna. Win-win! Säger Manne Mosten.”

Kontaktuppgifter:

Manne Mosten