Save Lives Now skänker 1000 Flash Led Light västar för att öka barns synlighet.

Save Lives Now som utvecklar och producerar produkter som ökar säkerheten i trafik och på arbetsplatser går nu ett steg längre genom att skänka bort 1000 Flash LED Light västar till barn mellan 4 och 11 år.

Save Lives Now som utvecklar och producerar produkter som ökar säkerheten i trafik och på arbetsplatser går nu ett steg längre. För att skapa en säkrare och tryggare tillvaro för barnen i hösttrafiken skänker Save Lives Now 1000 Flash LED Light västar till barn runt om i Sverige.
– Vår Flash LED Light väst är synlig i mörkret på upp till 300 meter vilket gör att bilister får gott om tid att reagera och undvika risktillfällena, säger Tommy Tegnander. Vi vill helt enkelt öka tryggheten för det bästa vi har, våra barn.

Via sociala kanaler
Erbjudandet som går ut via sociala kanaler innebär att västar i storlekarna 4–7 år och 8–11 år kan beställas till 100 procent rabatt via webbshopen på savelivesnow.com för dem som tipsat sina vänner om möjligheten att få en väst.
– Vi bjuder på västarna och tar endast expeditions- och fraktavgiften på 39 kr. För oss känns det viktigt att göra skillnad och bidra till en säkrare värld.

Instruktioner för beställning av en barnväst i storlek 4–7 år eller 8–11 år finns på
savelivesnow.com:s Facebooksida.

Presskontakt:
Tommy Tegnander, grundare Save Lives Now – tommy.tegnander@savelivesnow.com

Save Lives Now utvecklar och producerar produkter som förebygger olyckor i trafik, arbetsplatser
och i hemmiljö. Med synlighetsprodukter som Flash och Blinky, engångsalkotestet Alco samt Awake som hjälper förare och att hålla sig alerta, bidrar Save Lives Now till att undvika olyckor inom stora delar av Europa.

• Företagsinformation

• reflex
  • produkter för synlighet
  • save lives now

• Jämtland

Grand North är en kommunikationsbyrå. Vi arbetar med PR, reklam,  varumärkesstrategi och affärsutveckling för uppdragsgivare inom privat näringsliv och offentlig sektor. Vi finns högst upp i Norra Station på Hamngatan 11.

Norra Station är en kreativ plats för arbete, möten, nätverkande, föreläsningar, utbildning, kultur och mycket mer. Det är också en arena för dig som vill utveckla ditt företag och hitta nya affärsmöjligheter tillsammans med andra. Vi finns i Östersund på Hamngatan 11. Vår idé är enkel. När människor trivs händer nya spännande saker. Hela tiden.

Sofia Klasson

Presskontakt PR-strateg +46705804202