Nyhet: Charter till Cypern samt fler platser till Rhodos från Norrköping

Idag släpper Ving närmare hälften av nästa sommars charterresor till försäljning. Då finns Vings egna hotell Sunwing Family Resort, Sunprime Hotels och Family Garden samt de mest omtyckta hotellen och resmålen bokningsbara på Ving.se. Den stora resmålsnyheten till sommaren 2014 blir Ibiza. Från Norrköping blir Cypern en nyhet och det blir även fler avgångar till populära Rhodos.

- Vi ser en trend att många kunder vill boka allt tidigare, redan uppemot ett år i förväg. Särskilt de som vill försäkra sig om att få tag i de bästa familjerummen och de som reser i större sällskap, t ex tre generationer tillsammans. Därför släpper vi resorna till nästa sommar rekordtidigt i år, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Högsommaren är den period då trycket på att resa iväg brukar vara som högst. För de som vill säkra semestern gäller det därför att vara ute i god tid. Boendet är en av de viktigaste parametrarna när svenskarna bokar sin charterresa. Därför släpper Ving de egna förädlade hotellen Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels och FamilyGarden upp till försäljning redan nu samt ett antal andra omtyckta hotell. Det är resor till Mallorca, Turkiet, Kreta, Rhodos, Cypern, Kroatien, Gran Canaria, Teneriffa och Egypten som släpps upp i första omgången. Resterande program släpps upp till försäljning vartefter det blir färdigt under sommaren.

Ökning från Norrköping Flygplats

Vings charterresor från Norrköping har varit mycket efterfrågade. Ving utökar därför med fler avgångar till Rhodos och tar upp resmålet Cypern i programmet till sommaren 2014. Ving fortsätter även med resor till Kroatien och Turkiet nästa sommar. Sammanlagt handlar det om en volymökning på 15 procent.

Vings program från Norrköping sommaren 2014

Nyhet:

Cypern med en avgång i veckan under perioden maj till oktober (totalt 990 platser)

Rhodos:

Resorna går under augusti och september. Sammanlagd ökning med 76 procent (totalt 1451 platser)

Turkiet:

Resorna går under perioden juni till oktober med samma volym nästa sommar (totalt 3208 platser).

Kroatien:

Resorna går under perioden juni till augusti med samma volym nästa sommar (totalt 1028 platser).

- Både Cypern, Kroatien, Rhodos och Turkiet är några av våra mest populära och efterfrågade destinationer. Det känns därför roligt att vi kan öka antalet avgångar dit från Norrköping till nästa sommar. På så sätt ger vi östgötarna fler tillfällen att komma till solen och värmen, säger Magdalena Öhrn.

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 500 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i egna butiker och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med ca 200 anställda och cirka 600 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

- Det är verkligen högtryck på charterresor från Norrköping just nu. Att Ving ökar volymen och samtidigt öppnar bokningen rekordtidigt för nästa sommars resor från Norrköping visar på fortsatt stark utveckling, säger Mari Torstensson, VD Norrköping flygplats.

Vings sommarresor 2014 finns under följande länk http://vingse/sommarresor-2014

Magdalena Öhrn, informationschef Ving, Magdalena.ohrn@ving.se tel 0709-513 075

Mari Torstensson, VD, Norrköping flygplats, 011-153711 Mari.torstensson@norrkopingflygplats.se

Norrköping flygplats erbjuder totalt 14 destinationer och ägs sedan 2006 av Norrköpings kommun. Norrköping flygplats är även Sveriges äldsta flygplats för trafikflyg. Norrköping flygplats erbjuder reguljärflyg till Helsingfors. Under sommarsäsongen erbjuds chartertrafik till Antalya, Kroatien, Cypern, Azorerna, Rhodos, Kreta och Mallorca. Vintertid erbjuds chartertrafik till Gran Canaria, Teneriffa, Mexiko, Madeira och Egypten. Norrköping flygplats erbjuder även en fraktlinje till New York via Reykjavik.