Nyhet: Ving fortsätter att storsatsa från Norrköping

Efterfrågan på charterresor från Norrköping är stor och till nästa sommar utökar Ving antalet platser med 75%. Årets satsning på direktcharter till Rhodos blev en succé och nu utökar Ving med både fler platser och en ny destination, Turkiet, från Norrköping till nästa sommar.

Sedan tidigare har Ving resor från Norrköping till Mallorca och Rhodos. Nu tillkommer ytterligare en destination, Antalya i Turkiet, dit det kommer att gå direktcharter varje lördag under en stor del av sommaren. Totalt kommer närmare 2500 norrköpingsbor att få möjlighet att resa dit och bo på något av Vings sju resmål på sydkusten; Side, Alanya, Antalya, Belek, Kemer, Beldibi och Camyuva.

Ving fortsätter att flyga till både Rhodos och Mallorca. Till Mallorca har suget efter resor varit stort och dit  nästan fördubblas antalet platser till nästa sommar.

- Östgötarna har visat att de vill flyga från sin egen flygplats och eftersom Norrköping är en av våra största regionala flygplatser känns det bra att kunna göra en ordentlig ökning och erbjuda fler avgångar, säger Barbro Holmberg, informatör på Ving.

- Vi har haft full fart på charteravgångarna den här sommaren och att Ving fortsätter att utöka volymerna och presentera nya resmål från Norrköping, känns mycket glädjande för Norrköping flygplats och alla resenärer, säger Mari Torstensson, VD/Flygplatschef Norrköping flygplats

Önskas ytterligare information kontakta

Barbro Holmberg, informatör Ving, tel 0709-513023