Den nya containerlinjen till Norrköping - MSC Baltic loop 11

Norrköpings Hamn får ny linje för containertrafik

Det är världens största containerrederi, MSC Mediterranean Shipping Company, som introducerar ytterligare ett stopp i Norrköping på sin Östersjörutt, Baltic loop 11.

- Vi är mycket glada och stolta över detta. Det här är bra för våra kunder som väljer att skeppa containers till och från Norrköpings Hamn. Det ger ytterligare möjligheter att nå översjömarknaden och nya fina möjligheter på kortsjömarknaden från Lübeck och Tallinn, säger Magnus Grimhed, Marknads- och försäljningschef, Norrköpings Hamn.

-Det sammanfaller också väl med vår hamnutveckling och det faktum att vi nu tagit vår nya containerdel i drift med ny kaj, breddad och fördjupad hamnbassäng och cirka 40 000 kvadratmeter ny terminalyta, avslutar Magnus.

Den nya linjen bekräftar på nytt Norrköpings Hamn som ett av Sveriges starkaste logistiknav med ökade möjligheter till effektiva och hållbara transporter för näringslivet i regionen.