Topcon presenterar direkt-länk i molnet mellan MAGNET Enterprise och AutoCAD WS

Topcon Europe Positioning Topcon Positioning Systems, Inc., (TPS) en global ledare inom noggrann positionering teknik, har meddelat de första resultaten av samarbetet med Autodesk, Inc., ledande inom 3D design, teknik och underhållning: En direkt länk till AutoCAD WS i Topcons MAGNET ™ Enterprise molntjänst.

Denna nya funktionen, som lanserades bara två månader efter det att samarbetet mellan de två företagen tillkännagavs, kommer att ge en direkt väg för att data mellan fält och kontor ska flöda smidigt från insamling, design, översyn och anpassning mellan MAGNET Enterprise och AutoCAD WS-detta sparar flera steg med data omvandlingar i olika programvaror som vanligtvis har krävts. Den nya funktionen är automatiskt tillgänglig för alla användare av magnet Enterprise.

Ewout Korpershoek, chef för TPS produktledning och marknadsföring, sade: "Med Autodesk har världens främsta och vanligaste Design Suites programvara, och Topcons branschledande positionering produkter, världens största bas av modellbaserade konstruktions användare kan nu sömlöst trycka AutoCAD WS konstruktionsdata till fältpersonal inifrån MAGNET Enterprise, och vice versa, trycka fältmätningar till AutoCAD WS direkt genom molnet för uppdatering och översyn ¬ ¬ ¬-inklusive på mobila enheter.

"Detta samarbete med Autodesk tillåter effektivisering av dataflödet mellan design och utförande via en sömlös uppkoppling-moln surf-mellan kontoret och arbetsplatsen, vilket ger den högsta graden av noggrannhet och produktivitet", sade han.

"Vi har arbetat med våra kunder för att undersöka hur de skulle kunna använda teknik för att förbättra effektiviteten i byggandet. Vår slutsats är att kunderna behöver ett enkelt sätt att ansluta utrustning och digital data design, inklusive AutoCAD och BIM uppgifter ", säger Nicolas Mangon, Senior Director, AEC strategi och marknadsföring, Autodesk. "Det senaste året har Autodesk investerat i att leverera konstruktionsdata ut till bygget via Autodesk BIM 360 molntjänster och mobila applikationer. Att arbeta med Topcon är nästa steg i att helt omvandla hur byggbranschen fungerar, genom direkt integration och effektiv tillgång till kritisk fältinformation. Kunderna får ett mer sömlöst arbetsflöde och sökväg till BIM på fältet, så att de kan öka produktiviteten, förbättra fält säkerheten och förbättra kvalitetskontrollen. "

Topcons MAGNET svit av produktiva programvaror inkluderar MAGNET Enterprise, en molnbaserad tjänst som kopplar ihop mobila och kontors mjukvaror och ger ett webbaserat gränssnitt till företagets data och tillgångar. AutoCAD WS webb och mobil applikation för AutoCAD ger kunderna möjlighet att visa, redigera och dela DWG-filer via en webbläsare eller mobil enhet. Integrationen gör det möjligt för fältpersonal att automatiskt uppdatera sina mätningar direkt till webplatsen från Topcon enheten till AutoCAD WS,  och skapa branschstandard  DWG-filer.  Resultaten- påverkar direkt kvalitetsstyrning och samordnings kapacitet.

"Autodesk och Topcon fortsätter att fokusera på att utveckla hårt integrerade lösningar som gör det möjligt för optimerade, sömlösa kopplingar mellan kontor, webb och mobil personal, samt mellan virtuella och verkliga världar," fortsätter Korpershoek.

(Om du vill se en kort video om MAGNET Enterprise direktlänk till AutoCAD WS besök magnet-tour.com/magnet-enterprise. För mer information om Topcon MAGNET besök magnet-tour.com. För mer information om AutoCAD WS gå till www.autocadws. com).

• Ingenjörskonst

• geodetiska mätinstrument
  • gnss
  • gps