Kone Mara spelar gratis konsert på Södra Teatern - 9 oktober

Debutanterna Kone Mara firar sin nya singel 'Highway 1' med releasegig på Södra Teatern, nu på lördag 9e oktober.

Tidigare i somras släppte Kone Mara singeln ”The Ordinary Place” vilken uppmärksammades både på hemmaplan och internationellt. För att citera Wolfinasuit ”With this refreshing and haunting soundscape they give life to a track so unique and exciting to hear”. DN Kultur utsåg den till ”veckans bästa”. Debuten följdes senare upp av två utsålda spelningar i Stockholm, på Nomad och Sofar Sounds, vilket måste anses unikt för ett band som endast släppt en singel.

I fredags, 1 oktober, släppte de sin andra singel 'Highway 1' som de firar genom att bjuda in till en gratis konsert på Södra Teatern.

Missa inte detta gyllene tillfälle att äntligen få se livemusik igen! Signa upp på listan innan platserna tar slut: