Isle of Raasay Distillery framröstat som Scottish Distillery of the Year!

Isle of Raasay Distillery vinner the Scottish Whisky Awards “Scottish Distillery of the Year” samt “Tourism Destination of the year” awards!

På Saint Andrews night, 30th November 2022, under den fjärde årligt återkommande Scottish Whisky Awards annonserades vinnarna från denna omfattande tävling som inkluderar ett blindtest av närmare 200 olika Scotch whiskies, samt ytterligare produktbedömning av 61st Skotska destillerier och oberoende buteljerare.

Det mest prestigefyllda priset, ”Scottish Whisky Distillery of the Year”, i samarbete med Bruce Stevenson Insurance Brokers, delades ut till Raasay Hebridean Distillers. Deras utnämning presenterades som ett erkännande av deras ambition atts kapa en ny whiskydestination av ön Raasay samt deras ihärdiga arbeta med att skapa en ny och spännande serie av Single Malt Scotch. De utnämndes dessutom till “Tourism Destination of the Year” i samarbete med Dentons.

En av grundarna samt & Master Distiller, Alasdair Day säger “Vi är hedrade och lyckliga över att motta detta pris från juryn av Scottish Whisky Awards. Det är ett erkännande av det enorma arbete vårt team lagt ned detta år. Vi ser frame mot att välkomna fler besökare till vårt ö-destilleri där vi kan erbjuda boende i vår lyxiga boendefaciliteter för att kunna njuta av vår Isle of Raasay Hebridean single malt scotch whisky”.

I Sverige har vi ett digert utbud på Systembolaget av både Isle of Raasay Single Malt, Isle of Raasay Rye and Sherry Double Cask, Hebridean gin samt några rökiga Single Casks.

Presskontakt Presskontakt