Pressmeddelande -

Isle of Raasay lanserar sin äldsta Single Malt någonsin - ett unikt släpp för att fira de utsetts till "Scottish Whisky Distillery of the Year 2022"

Vi är stolta att meddela lanseringen av Isle of Raasay Scottish Whisky Distillery of the Year Release - destilleriets äldsta whisky hittills. Denna begränsade upplaga på endast 120 flaskor i Sverige hyllar utmärkelsen som Isle of Raasay erhöll som "Scottish Whisky Distillery of the Year 2022".

Efter 5 års noggrann lagring på fd Four Roses bourbonfat och Quercus humboldtii Colombiska ekfat, har denna utgåva nått sin fulla mognadsnivå. Med en alkoholvolym på 50,7% erbjuder denna whisky en smakrik och fyllig upplevelse för alla whiskyentusiaster.

Produkthöjdpunkter:

- Isle of Raasay Scottish Whisky Distillery of the Year Release är Isle of Raasays äldsta Single Malt hittills, lagrad i 5 år.

- Den har mognat på fd Four Roses bourbonfat och Quercus humboldtii Colombiska ekfat.

- Denna begränsade upplaga består endast av 120 flaskor.

- Orökig med alkoholvolym om 50,7%, vilket ger en unik och stark smakprofil.

Efter att ha tillbringat 5 år på noga utvalda fat av bourbon och colombiansk ek, är Isle of Raasay Scottish Whisky Distillery of the Year Release en sann hyllning till destilleriets framgångar och hantverk. Vi är stolta över att Isle of Raasay blivit erkända som Scottish Whisky Distillery of the Year 2022 och denna exklusiva whisky är destilleriets gåva till alla whiskyälskare runt om i världen, säger Alasdair Day, Master Distiller på Isle of Raasay.

Genom att erbjuda Isle of Raasay Scottish Whisky Distillery of the Year Release, visar destilleriet sitt engagemang för att producera whisky av högsta kvalitet och bli erkända som en av de främsta destillerierna i Skottland. Isle of Raasay strävar efter att uppfylla och överträffa våra kunders förväntningar genom handplockade ingredienser, traditionellt hantverk och respekt för traditionella destillerimetoder.

Vi ser fram emot att välkomna whiskyentusiaster att prova denna unika och exklusiva Isle of Raasay Single Malt!

Isle of Raasay Scottish Whisky Distillery of the Year Release 2022

Lanseringsdatum: 1 november i Systembolagets beställningssortiment, 120st flaskor

Volym: 70cl

Alkoholvolym: 50,7%

Artikelnr: 57575

Pris: 1089:-

Författaren genererade texten delvis med AI och har reviderat och redigerat innehållet.

Presskontakt Presskontakt