Isle of Raasay Peated Single Casks släpps igen på Systembolaget!

Isle of Raasays rökiga Single Casks kommer tillbaka till Sverige! I 2021 släpptes dessa tre rökiga Single Cask fat i Systembolagets websläpp och succen var omedelbar! Därför kommer dessa tillbaka nu: Single Cask Strength Peated Rye Oak, Single Cask Strength Peated Red Wine Bordeaux Oak samt Single Cask Strength Peated Chinkapin Oak.

Att Raasay har en sällan skådat hype i Sverige har nog inte undgått någon whiskykännare. Under 2022 kommer Sverige få chansen att ta del av samtliga sex fattyper som bygger deras standardwhisky, Isle of Raasay Single Malt.

Isle of Raasay Single Malt bygger på sex fatkompositioner: Peated cask - Rye, Red Wine Bordeaux samt Chinkapin/Unpeated cask - Rye, Red Wine Bordeaux samt Chinkapin.

För att demonstrera de olika fattyperna kommer nu Systembolaget ta in samtliga Single Casks i websläpp under 2022 - denna Single Cask serie kallas för: "Na Sia Single Cask Series".

19 maj släpps de rökiga faten i websläpp och de orökiga kommer i höst för första gången i Sverige.

Isle of Raasay har en elegant rökighet i sin stil som tilltalar den svenska paletten vilket gjort att efter förstautgåvan "Inaugural" har efterfrågan varit stor för dess uppföljare.

Isle of Raasay Single Cask Peated Rye 62,4%

Artikelnr: 41176