Styrkebesked invid Mälaren

Styrkebesked invid Mälaren

Nordier agerat rådgivare åt Stiftelsen Neijp Henriksberg vid transaktion av bostadsbyggrätt i Hägersten i ett exklusivt läge invid Mälarens strand som SSM förvärvar.

Nordier Property Advisors har agerat rådgivare vid försäljningen av det unika bostadsrättsprojektet i den attraktiva och växande stadsdelen Hägersten i Stockholms kommun. Projektet är beläget med strandtomt vid Mälaren och med närhet till Axelsbergs tunnelbanestation endast 15 minuters färdväg till Stockholms centrumkärna.

Projektet omfattar cirka 12 700 kvm BOA och planeras utgöras av cirka 250 bostadsrätter. SSM kommer från och med nu att driva fortsatt planarbete. Inflyttning förväntas ske under senare delen av år 2021.

Försäljningsprojektet har marknadsförts under konceptnamnet Stories och mer information om projektet finns på

www.hagerstensalle80.com

"Vi är väldigt glada för förtroendet att bistå Stiftelsen Neijp Henriksberg i den här försäljningen av ett fantastiskt bostadsprojekt i ett expansivt och mycket attraktivt läge i Stockholm. Vår övertygelse är att SSM kommer utveckla detta strandläge i cityskärgården till ett fantastiskt område för den moderna Stockholmaren."

Anna Carin Telin och Olof Rotbring, Partner på Nordier