Lättare än någonsin att frilansa!

NOX Consulting har vuxit fram mitt i denna Gig-förvandling av arbetsmarknaden. De driver idag ett nätverk bestående av mer än 1000 frilansare inom IT både i Stockholm och London. För egenföretagarna fungerar NOX som säljkanal, marknadsföring, kompetensutveckling och även ett sammanhang för social gemenskap. Nu tar NOX steget för att ytterligare möjliggöra för fler att bli frilansare inom IT, genom att lansera kompetensforumet Freelance Hub.

Gig Economy är den globala megatrend där fler och fler väljer att bli egenföretagare och ta kortare uppdrag/gig inom tjänstesektorn istället för traditionell anställning. Detta är en utveckling i stark tillväxt världen över och år 2020 spås nästa 40% av den arbetsföra befolkningen i USA arbeta som ”independent contractors”.

Freelance Hub blir ett forum för kompetens- och erfarenhetsutbyte för alla dem som funderar på att bli frilansande inom IT/Tech. Det kan handla om allt ifrån praktiska till mer strategisk frågor kopplat till att vara egenföretagare. Freelance Hub startar upp med en fristående programserie av meetups under våren där olika teman kopplat till entreprenörskap kommer lyftas.