Jonny Synnergren, IT-chef på NTEX

NTEX rekryterar IT-chef från Evry

Jonny Synnergren har börjat som ny IT-chef på NTEX där han ska driva arbetet med att utveckla bolagets IT-miljö. Närmast kommer Jonny från konsultföretaget Evry, där han bland annat arbetat som Key account manager och nu senast som ansvarig ”arkitekt” och designat IT-infrastrukturer åt stora internationella kunder.

– Jonny besitter en väldig IT-kompetens och han är duktig på att förstå människors behov och att hitta lösningar. Jag är väldigt nöjd att han nu är en del av vårt team, säger Thomas Ström, vd på NTEX.

Jonny Synnergren är utbildad på Chalmers och arbetade efter avslutad datautbildning några år på IT-bolaget Koneo. Därefter blev han egenföretagare med fyra anställda. Tio år senare knackade det stora nordiska IT-tjänsteföretaget Evry på och plötsligt hade Jonny och hans medarbetare flera tusen kollegor.

– Det blev nio år på Evry och några olika befattningar. Nu senast var jag vad vi kallar ”arkitekt”, vilket innebär att jag ansvarade för och designade stora kunders IT-infrastrukturer. Primärt var det när kunderna hade multiuser-plattformar och fanns utspridda i flera länder runt om i världen, berättar Jonny Synnergren.

Efter nära ett decennium hos Evry, som efter det nu pågående köpet av finska Tieto kommer att vara cirka 24 000 anställda, tyckte Jonny att det var dags att göra någonting annat.

– Jag har följt NTEX utveckling genom åren och när de hörde av sig och undrade om jag var intresserad tyckte jag att det lät väldigt spännande, säger Jonny Synnergren.

Efter en tid bredvid den tidigare IT-chefen och analys av bolagets IT-miljö har Jonny en klar målbild för hur den ska utvecklas och göra NTEX till en av de ledande inom området i speditionsbranschen.

– Genom att effektivisera och modernisera kommer vi att kunna ge våra kunder än bättre service. Och vi kommer inom en ganska snar framtid att ha en annan IT-mognad i verksamheten. Mitt drömscenario är att NTEX ska bli en av de ledande aktörerna inom IT i speditionsbranschen, säger Jonny Synnergren.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Thomas Ström, VD på NTEX, 0708-61 42 90, thomas.strom@ntex.com

Kategorier

NTEX är ett transport och logistikföretag som tillhandahåller väg-, sjö- och flygtransporter samt terminalhantering på sina tre terminaler i Göteborg, Helsingborg och Gislaved. Företaget grundades i Göteborg 2003 och har sedan dess vuxit till närmare 300 anställda och omsätter idag 1,5 miljarder SEK. Huvudkontoret ligger i Göteborg och kontor finns även i Norge, Finland, Storbritannien, Tyskland, Polen, Estland, Lettland och Litauen. Vi har också agenter i ett antal europeiska länder.

Trust and care. All the way.

NTEX är ett transport- och logistikföretag med cirka 1100 anställda och en omsättning på över 3 miljarder SEK. Huvudkontoret ligger i Göteborg och kontor finns även i Norge, Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Polen, Österrike, Italien, Estland, Lettland och Litauen. Vi har också agenter i ett antal europeiska länder.
För ytterligare information: www.ntex.se

NTEX AB