​Framtidsfokus och häftig teknik på vårens byggevents

Framtidsfokus och häftig teknik på vårens byggevents

I vår anordnar NTI flera spännande events för den som är verksam inom byggbranschen. Det händer mycket – och det händer fort – och vi vet att det inte är en enkel sak att navigera rätt bland nya trender och teknologier. Vi påverkas själva av den snabba utvecklingen och ser med glädje fram emot att få guida våra kunder rätt bland utmaningar och möjligheter!

Framtidens trender
Under april månad ambulerar vårt seminarium Framtid och VR runtom i Sverige. Här kommer vår mycket erfarna BIM-strateg Frank Sheiakh dela med sig av sina tankar inför morgondagen. Frank har ett stort engagemang för både branschen och de människor som verkar inom den och kommer tala om kommande trender, utmaningar och förändringar. Vilka är de och hur kan vi hantera dem? Vi i NTI har stora kunskaper och det är viktigt för oss att göra en koppling mellan den övergripande trendutvecklingen och dess betydelse för våra kunder i vardag och projekt.

Dessutom visar vi VR (Virtual Reality) och den som vill får själv testa att besöka Revitmodeller där man med teknikens hjälp kan röra sig fritt. Vi ser stora möjligheter för våra kunder att dra nytta av VR både i pågående projekt och i upphandlingsskeden för att tydligt visualisera sitt arbete och sina idéer. Att gå in i en byggnad man håller på att skapa men som ännu inte finns är verkligen något extraordinärt!

Teknik och utmaningar
I maj ordnar våra danska kollegor i NTI BIM Universe 2017, ett stort årligen återkommande event. Här kommer fokus ligga på bygg- och anläggningsbranschens fem största disruption-tendenser som identifierats av konsultfirman McKinsey. Dessa fem teman är: Drönare och 3D-scanning revolutionerar byggplatsen, Nästa generation 5D-BIM, Digitalt samarbete och mobilitet, Internet of Things och avancerade analyser, samt Framtidssäker design och konstruktion. Spännande områden som säkert ger upphov till många nya idéer! Dessutom kommer ett flertal utställare finnas på plats.

Inspirerande mötesplatser för branschfolk
Byggbranschen är inne i en aktiv förändringsperiod just nu och vi är glada över att få flera tillfällen i vår att presentera vår syn på kommande utmaningar, trender och teknologi. Men vi ser också att det är viktigare än någonsin att erbjuda mötesplatser för branschfolk för att mötas, diskutera och inspireras av andra. Vi har stora förhoppningar på vårens events och hoppas alla deltagare ska komma därifrån med en stor dos inspiration!

Nyfiken på att veta mer? Välkommen att klicka in på vår hemsida!

• Anläggningsindustri