Nutida Svenskt Silver c/o Rolfs Kök

Ät lunch med soppsked i koppar, enskilt silverplätterade, stämplade och tillverkade av:

Tobias Birgersson, Glenn Roll, Bengt Liljedahl, Maria Elmqvist, KLara Eriksson, Magnus Liljedahl, August Happ, Olle Olls, Åsa Hallqvist, Erik Tidäng, Annika Devel, Maria Börjesson, Helena Edman, Pernilla Sylvan, Josefine Davidsson, Hubert Hydman, Petronella Eriksson.

Skeden går att köpa:
Soppskedarna finns att köpa:
En sked inkl. Rolfs kök servett 365kr. Två skedar eller fler 350kr/st inkl. en servett. Lunch & Sked 490kr.
Skeden finns i begränsat antal.

1.29 februari

• Design

• konsthantverk
  • nutida svenskt silver
  • silver
  • silversmide

• Stockholm

Nutida svenskt Silver är en grupp silver- och guldsmeder som arbetar brett och nyskapande inom smyckesformgivning, corpus och konst. Gruppen har varit nutida sedan 1963 och idag uttrycker vi oss i ala typer av material och tekniker. Vi skapar enstaka objekt eller föremål i begränsade upplagor och all tillverkning sker i våra egna verkstäder. Samtliga medlemmar är utvalda av en granskningsjury.

Nutida svenskt Silver arbetar med galleriverksamhet, utställningar och försäljning, både i egen och andras regi. Vår ambition är att ständigt finna nya vägar och sammanhang för att möta vår publik.

Bli medlem 300 kr/år. BG 659-5805

För mer information och kontakt nutida@nutida.nu www.nutida.nu

Sanna Evers

Presskontakt Pressansvarig