T2Black är en ny, serieresistiv golvvärmekabel.

Ny golvvärmekabel: T2Black, lillebror till T2Blå

London – 24 oktober, 2019 – nVent Electric pls (NYSE:NVT) (“nVent”), en global leverantör av elektriska anslutnings- och skyddslösningar, lanserar nu T2Black golvvärmekabel.

2001 lanserades T2Blå, en serieresistiv golvvärmekabel som snabbt blev Sveriges mest sålda. Nu, 18 år senare, lanseras T2Black – lillebror till T2Blå. T2Black är en tunnare version av T2Blå. T2Black kommer dessutom med NRG-DM, en digital och programmerbar golvvärmetermostat, istället för touch och swipe-termostaten SENZ som ingår i T2Blå golvvärmepaket.

Lanserades på Elmässan

- T2Black är en följsam och lättinstallerad standard serieresistiv golvvärmekabel, avsedd för alla typer av utrymmen. Om man gillar nVent RAYCHEMs produktsortiment, men kan tänka sig en tunnare kabel och en enklare termostat, då kommer man gilla T2Black, säger Micael Karlsson, produktmarknadschef för nVent RAYCHEM.

T2Black lanserades på Elmässan i Stockholm i mitten av oktober.

- Golvvärmeprodukter som bär namnet T2 skapar onekligen uppmärksamhet bland Sveriges elinstallatörer och elgrossister, för intresset för T2 Black var stort, menar Micael Karlsson.

Komplett T2 färgpalett

Förutom T2Blå finns redan T2Röd, en självbegränsande premiumprodukt, och T2Green, en lågeffektkabel för välisolerade byggnader. Och QuickNet golvvärmematta.

- Den nya kabeln i nVent RAYCHEMs golvvärmesortiment blir ett naturligt komplement till övriga värmekablar, fortsätter Micael Karlsson. T2Black gör vår T2 färgpalett komplett. Vi är övertygade om att alla Sveriges elinstallatörer kan finna sin favorit.

Fakta om T2Black (T2Blå inom parentes)

Mekanisk tålighet: God, > 600 N, enligt IEC 60800 Class M1 (Hög, > 1500 N, enligt IEC 60800 Class M2)

Kabeldiameter: 4 mm (5 mm)

Sortiment: 8 olika längder 14,5-98 meter (17 olika längder 10-200 meter)