Raychem värmekabelsystem förebygger snö- och isbildning och gör fastigheten säkrare.

Pentair demonstrerar nyttan med värmekabel i hängrännor och stuprör, på Fastighetsmässan

Pentair ställer ut på Fastighetsmässan i Kista med budskapet ”Säkra fastigheter”. Pentairs Raychem värmekabelsystem förebygger snö- och isbildning i hängrännor och stuprör.

Därmed slipper fastighetsägare:

• Istappar, som kan falla ner och orsaka skador på människor och egendom.
  • Is som täpper igen och kan orsaka läckage eller annan skada i hängrännor och stuprör.

Energieffektivt – upp till 80% energibesparing
Raychem värmekabelsystem för hängrännor och stuprör är självbegränsande. Dvs kabeln ger mer effekt när och där det är kallt. Och mindre effekt när och där det är varmt. Tillsammans med energieffektiva styrsystem gör fastighetsägaren upp till 80 procents energibesparing, jämfört med system utan styrning.

Stort ansvar för fastighetsägare och styrelse
- Som fastighetsägare, eller styrelseledamot i en bostadsrättsförening, så har man enligt ordningslagen ansvar för att utan drömsmål ta bort snö och istappar från sina hustak. Att klara det med manuell kraft är oerhört dyrt, och dessutom stressande. Kostanden för att installera ett värmekabelsystem betalar sig snabbt, säger Stefan Wennerström på Pentair, som ser fram emot att få visa nyttan med värmekabel i hängrännor och stuprör på Fastighetsmässan.

Fastighetsmässan går av stapeln på Kistamässan den 15-16 mars, 2017. Pentair finns i monter N:01.

Fakta om Raychem värmekabelsystem för hängrännor och stuprör:

• Raychem självbegränsande värmekabel för hängrännor och stuprör heter GM-2X.
  • GM-2X kan kapas i önskade längder på installationsplatsen.
  • Installeras med fördel med GM-Takclips, som är snabba och enkla att fästa och gör att kabeln sitter stabilt på plats.