KLOCKSNACK - EN PODCAST!

Vi har tillsammans med Sveriges största klockforum startat ett podcast – Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851.

I vårt vackra avlånga och klockintresserade land ser vi ett tomrum i podcast-formatet, därför har vi tillsammans tagit det här steget för att fylla ett behov och främja det alltmer ökade intresset för klockor och armbandsur. Forumet Klocksnack.se och Nymans Ur 1851 är de två största aktörerna i klockbranschen och sedan i mars har ett större samarbete inletts där bland annat podcast-samarbetet ingår.

Med våra olika bakgrunder och inriktningar ser vi vårt partnerskap som en perfekt matchning i sammanhanget. Vårt gemensamma mål är att främja klockintresset hos våra målgrupper, samtidigt som vi också vill mötas ute i den digitala miljön, där podcast-formatet ökar.

- Melissa Schille, Marknadschef Nymans Ur 1851.

I veckan släptes första avsnittet som handlade om årets nyheter och trender, eftersom den årliga Basel-mässan pågick i slutet på mars kändes det som ett givet tema för första podd-avsnittet, tillsammans med tillbakablickar till årets första klockmässa SIHH (Salon International de la Haute Horlogerie), som äger rum i januari årligen. Löpande under året släpps fler avsnitt med olika teman tillsammans med återkommande mindre ämnesformat.

Produktionsbolag för podcast-formatet är Lejon Media.

Podden på iTunes: https://itun.es/se/vZOIbb.c

Klocksnack: klocksnack.se

För mer information och kontakt:

Melissa Schille (melissa@nymansur.com)