För andra året i rad  – Silicea nominerad i Stockholm Beauty Week Award

För andra året i rad – Silicea nominerad i Stockholm Beauty Week Award

Inte mindre än sex nomineringar kan Silicea stoltsera med inför Stockholm Beauty Award 2021. En mässa som samlar skönhetsbranschens mest inflytelserika personer och där de bästa produkter utses. Silicea finns nominerade i kategorierna Bästa Schampo, Bästa Balsam, Bästa hårvård, Bästa kroppsprodukt, Bästa skönhet inifrån, Bästa mask. Vinnarna utses av en jury och kommer att presenteras under mässan 30 september 2021.

Stockholm Beauty Week är en skönhetsmässa för återförsäljare, kliniker, varumärken, influencers., press och media. En hyllning till skönhet och välmående. Tävlingen Stockholm Beauty Week Award är ett viktigt inslag där skönhetsbranschens produkter testas och jämförs för att sedan utse en vinnare i varje kategori.

Nyligen presenterades de nominerade i tävlingen Stockholm Beauty Week Award 2021, där Silicea är finalist i totalt sex olika kategorier.

– Vi är såklart jätteglada och stolta över att vi återigen är nominerade i årets upplaga av Stockholm Beauty week award. Ett bevis på att våra produkter faktiskt håller det vi lovar. Vi är också väldigt glada att naturlig skönhet fortsätter att vara viktigt för både kunder, återförsäljare och juryn, säger Hanna Magnusson, VD för Octean med varumärket Silicea.

Silicea är nominerade med följande produkter

Bästa Schampo
Silicea Vital Shampoo

Bästa Balsam
Silicea Hair Repair Spray (Leave-in-balsam-spray)

Bästa hårvård
Original Silicea kapslar
Original Silicea Beauty Shots
Original Silicea kiselgel
Original Silicea MAN

Bästa kroppsprodukt
Silicea skin repair spray
Silicea anti-aging cream mask

Bästa skönhet inifrån
Original Silicea kapslar
Original Silicea Kollagen Plus
Original Silicea Beauty Shots
Original Silicea gel

Bästa mask
    Silicea anti-aging cream mask

Vinnarna I respektive kategori presenteras den 30 september 2021, mitt under mässan Stockholm Beauty Week. Juryn består av sex personer, alla verksamma inom skönhetsbranschen.

Läs mer om tävlingen på www.stockholmbeautyweek.se

Taggar

Octean AB är ett familjeägt egenvårdsföretag som tillverkar, marknadsför och säljer kosttillskott medicintekniska produkter och hudvårdsprodukter. I produktportföljen finns både internationella och egna varumärken, som till exempel Original Silicea, Silicea Mag-Tarm Gel, Glyc, Detoxner, Saframyl, AktivSvea och LadyCare. Läs mer på www.octean.se

Louise Starcke