Silicea satsar inom ny kategori  – lanserar produkt med fokus på ansiktsvård

Silicea satsar inom ny kategori – lanserar produkt med fokus på ansiktsvård

Med basen i sitt unika kisel bryter nu varumärket Silicea ny mark. För första gången lanserar man en produkt inom ansiktsvård – en fuktighetsmask med föryngrande egenskaper. Baserad på helt naturliga och veganska ingredienser utan tillsatser. Produkten är första ut av flera inom samma kategori.

–Vi ser ett behov av naturlig kosmetik och ansiktsvård på marknaden och tror att med vår gedigna kunskap har vi mycket att tillföra, säger Pia Löfvenmark, produktansvarig på Silicea.

Varumärket Silicea är mest känd för sin produkt Original Silicea, som med sitt unika kisel ger håret, huden och naglarna optimal styrka inifrån. Det är ett av marknadens mest sålda kosttillskott inom sitt område. När man nu lanserar sin första produkt inom ansiktsvård är det en riktigt fuktighetsboost med föryngrande egenskaper. Fokus ligger på hudens fasthet och elasticitet, samt skydd mot miljöpåverkan och fria radikaler. Original Silicea® Anti-Aging Cream Mask är en produkt som inte gör någon besviken.

– Vi är väldigt stolta att kunna presentera certifierad, vegansk och naturlig kosmetik som dessutom är kliniskt och dermatologiskt godkänd. Produkten är speciellt utvecklad för behoven hos stressad och för tidigt åldrad hud och ger maximal åter fuktning. Kisel har många fantastiska egenskaper som hjälper vår kropp på både insidan och utsidan, säger Pia Löfvenmark, produktansvarig på Silicea.

Siliceas ansiktsmasken innehåller förutom Siliceas unika kiselgel även hyaluronsyra, båda har en enastående förmåga att binda stora mängder vatten i bindväven. Dessutom hjälper de huden att regenerera, förnya sig själv, på några minuter. I ansiktsmasken finns också rosmarinextrakt som stimulerar blodcirkulationen, Aloe Vera som ger ett lugn till huden samt näringsrika oljor som bidrar till att ge huden harmoni och lyster. Alla ingredienser är helt naturliga, vetenskapligt utvecklade, högeffektiva och utvalda med största omsorg.

– Fukt är det som hjälper huden allra mest att hålla sig fräsch och rynkfri. Vårt unika kiselgel har en fantastisk egenskap att binda fukt och även lugna huden, förklarar Pia Löfvenmark.

SIliceas ansiktsmask går snabbt ner i de undre hudlagren och ger en riktigt fuktighetsboost. Konsistensen är behaglig och doften är mild av eteriska oljor som ger en lugn och skön känsla. Ansiktsmasken är fri från konserveringsmedel, färgämnen, syntetiska dofter och mikroplaster. En tio minuters hudföryngringsbehandling för hemmabruk!

Original Silicea® Anti-Aging Cream Mask finns att köpa från v.38 hos utvalda apotek och återförsäljare samt på octean.se. Rekommenderat pris är 339 kr.

För mer information, vänligen kontakta:

Pia Löfvenmark, produktansvarig SIlicea
E-post: pia.lovenmark@octean.se